Terve!
Vaihdoin -01 C5:ni -05 malliseen, siis kakkoskoppaiseen, farmariin viikko sitten.
Tajusin tässä jokin aika sitten, että auton huoltokirjan mukaan se oli huollettu Vehossa n. 121 tkm kohdalla viime vuoden loppupuolella, ostaessani mittarissa oli vain muutama sata kilometriä enemmän. auto oli ollut liisarina yhdellä, minä seuraava omistaja, kerrottiin minulle.
Ok, ajattelin, se on sitten maannut Veholla ja Vaihtoplussassa (josta sen ostin) talven yli -ei noille yleensä ovella ole ostajia jonossa.
MUTTA: kilometrejä seuraavaan huoltoon -näyttö joka syttyy vähäksi aikaa käynnistettäessä, näyttää seuraavaan huoltoon olevan jotakin 13-14 tkm välillä (auto kotona ja minä töissä polkupyörällä, joten tarkat luvut jää nyt kertomatta)?!
Huoltoväli on kumminkin edelleen 20 tkm.
Mikähän tuohon ilmoitukseen voisi ajaa? Ottako auton elektroniikka jotakin kantaa myös siihen kauanko huollosta on, ja arpoo sopivan kilometriluvun? Vai näyttääkö joku mittari väärin?
Tokihan öljyt olisi hyvä vaihtaa kerran vuoteen (ja taitaa lukea huolto-ohjelmassakin)...
Vai onko minulla jokin ykköskoppasen käyttäytymiseen perustuva väärinymmärrys...? Lukaisin kyllä ohjekirjan heti alkuun, eikä mieleen jäänyt suuria erilaisuuksia tuon asian suhteen...