Kirjoittaja Aihe: C5 -huoltonäytön lukema?  (Luettu 704 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Petteri L

• C3
C5 -huoltonäytön lukema?
« : Kesäkuu 18, 2009, 14:04:45 »
Terve!

Vaihdoin -01 C5:ni -05 malliseen, siis kakkoskoppaiseen, farmariin viikko sitten.

Tajusin tässä jokin aika sitten, että auton huoltokirjan mukaan se oli huollettu Vehossa n. 121 tkm kohdalla viime vuoden loppupuolella, ostaessani mittarissa oli vain muutama sata kilometriä enemmän. auto oli ollut liisarina yhdellä, minä seuraava omistaja, kerrottiin minulle.

Ok, ajattelin, se on sitten maannut Veholla ja Vaihtoplussassa (josta sen ostin) talven yli -ei noille yleensä ovella ole ostajia jonossa.

MUTTA: kilometrejä seuraavaan huoltoon -näyttö joka syttyy vähäksi aikaa käynnistettäessä, näyttää seuraavaan huoltoon olevan jotakin 13-14 tkm välillä (auto kotona ja minä töissä polkupyörällä, joten tarkat luvut jää nyt kertomatta)?!

Huoltoväli on kumminkin edelleen 20 tkm.

Mikähän tuohon ilmoitukseen voisi ajaa? Ottako auton elektroniikka jotakin kantaa myös siihen kauanko huollosta on, ja arpoo sopivan kilometriluvun? Vai näyttääkö joku mittari väärin?

Tokihan öljyt olisi hyvä vaihtaa kerran vuoteen (ja taitaa lukea huolto-ohjelmassakin)...

Vai onko minulla jokin ykköskoppasen käyttäytymiseen perustuva väärinymmärrys...? Lukaisin kyllä ohjekirjan heti alkuun, eikä mieleen jäänyt suuria erilaisuuksia tuon asian suhteen...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2009, 14:17:38 kirjoittanut Petteri L »
Citroen C5 2.0 Break -05

Poissa Gusse

• C6
  • Sukupuoli: Mies
  • Lancia Delta -09 Tjet & -89 BX GTi & Pösö 307 -05
Vs: C5 -huoltonäytön lukema?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 18, 2009, 14:57:14 »
Samalla tavalla toimii omassa C2:ssa tuo huolto näyttö ja minun tekisi myös mielii tietää mitkä muut asiat siihen vaikuttavat kuin kilometrit. Itsellä tuntuu tippuvan kilometrit siten että kuukaudessa tulee ajettua vajaa 500 kilometriä, mutta huoltomittarista tippuu samaan aikaan pois  pari tuhatta kilsaa.
exät C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE -87  ja Volvo 460 -90.

Poissa Suutari

• C4
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #2 : Kesäkuu 18, 2009, 17:05:00 »
Xsarassa (joka siis mulla on) ja varmasti kaikissa muissakin laskee myös sitä aikaa, eli kerran vuodessa pitää ne öljyt vaihtaa, niin kai se joku arvio on noitten kilometrien suhteen.... Mulla ainakin siellä "loppupäässä", siis lähellä vuotta kilometrimäärä saattaa tippua muutama sata km päivässä, vaikka autolla ei ajettais kun muutama kilometri. Eli ei muuta kun kovaa ajoa ja jos ei tuu 20 000km vuodessa täyteen niin sitten "välihuoltoon"......

Poissa Petteri L

• C3
« Vastaus #3 : Kesäkuu 22, 2009, 09:28:52 »
No jotenkin noin mä sen ajattelikin menevän - tuli vaan näköjään 4 vuotta ajettua edellisellä juuri sellaista 20 tkm vuodessa -tahtia, että ei ikinä tullut mieleen, että tuo kilometrejä huoltoon -näyttö ottaisi aikaakin huomioon...
Citroen C5 2.0 Break -05