Kirjoittaja Aihe: Xsara - Tyhjä liike kaasupolkimessa  (Luettu 566 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-Tony-

• Vieras
Xsara - Tyhjä liike kaasupolkimessa
« : Kesäkuu 14, 2009, 21:09:25 »
Auto on Xsara 90 HDi -02. Ongelmana on kaasupolkimessa oleva tyhjä liike ennen kuin kaasu "vastaa". Tyhjä liike on n 1 cm ja se aiheuttaa vaihtamiseen hieman nykivyyttä kun kaasu ei vastaakaan heti pyydettäessä. Pitääkö säätöpotikat / kaasupoljin hässäkkä vaihtaa, vai pitäisikö boxia ohjelmoida jotenkin uudestaan, vai laitanko kaasupolkimen juureen matalan pleksin palasen jolla saan muutettua polkimen "0"-kohtaa? Auto on ollut mulla puolivuotta ja ongelma on ollut siinä koko ajan.

Poissa ealab

• C8
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: Xsara - Tyhjä liike kaasupolkimessa
« Vastaus #1 : Kesäkuu 15, 2009, 08:54:28 »
Saattaa olla kaasuvaijerin säädöissä löysää. Säädettäneen "kaasarin" puolelta. Vaijerin päässä muovipääteholkki, jossa poikittaisia uria ja lukkorengas. Siirrät lukkorengasta kaasariin päin. sen verran, että ilmaläppä vielä sulkeutuu. Vaijeri tiukkenee. Itse olen säätänyt päinvastoin, jotta nilkkaa ei tarvitse pitää niin pystyssä, vaan antaa olla rennompana. Makuasia. Toinen juttu on sitten ilmaläpän säätö. Jos jumittaa kiinni- asentoon. Tähän auttaa ao. rajoitinruuvin säätö, vain sen verran, että läppä ei tartu kiinni- asentoon. Näin Xantiassa.

-Tony-

• Vieras
« Vastaus #2 : Kesäkuu 15, 2009, 20:43:18 »
Varmaankin hyvä neuvo mutta mielestäni ei kylläkään tähän mun Citikkaan. Kyseessä on siis diesel jossa on sähkötoiminen kaasupoljin. En ole ainakaan löytänyt kaasupolkimelta mitään muita piuhoja kuin sähköisiä.

Poissa barreBleu

• C6
  • Sukupuoli: Nainen
« Vastaus #3 : Kesäkuu 29, 2009, 19:59:20 »
Multa löytyy ihan sama välys ´05 HDi 110:stä..En ole aiemmin kiinnittänyt edes huomiota, mutta kun "puheeksi" tuli niin tarkastin asian uteliaisuuttani. Ja mun mielestä sama välys löytyy melko monesta vehkeestä merkkiin katsomatta.

Ominaisuus pehmentää liikkeellelähtöjä ainaskin. Toi peli on mun mielestä oikein miellyttävä ja pehmeä ajaa, kun taas jotkut ilman sitä pientä vlystä on ihan karmeita ajaa kun meinaavat parkaista joka liikkeellelähdössä jos ajaa niinkun omallaan ;D Mitenkä mulla on nyt mielikuva että Toyotalla olis melko välyksetön ainaskin? ehkä Nisukallakin? Mielikuva että noissa riisipaahtimissa olis toisin tietyt asiat ???