Kirjoittaja Aihe: Minua taijetaan kusettaa!!  (Luettu 1490 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sitromobiili

• Vieras
Minua taijetaan kusettaa!!
« : Kesäkuu 03, 2009, 21:10:52 »
Eräässä ns. monimerkkikorjaamossa väitetään että minun picassossa olisi kytkinvaijerissa joku vika automaattisäädössä joka kiristää vaijerin niin että painelaakeri työntyy liikaa paineasetelmaa vasten ja on jo muutaman kilometrin (korkeintaan 20 km) matkalla hajoittanut uuden painelaakerin. Ja eikös se vaijerikin olisi pitänyt älytä vaihtaa. Ja toisaalta jos se on niin kireällä, miten kytkin ei luistanut? Yrittävät kusta silmään.. ???

Poissa barreBleu

• C6
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Minua taijetaan kusettaa!!
« Vastaus #1 : Kesäkuu 03, 2009, 23:16:51 »
Harvemmin merkkikorjaamoissa kusetetaan tänä päivänä...Siitä kun jää kiinni niin tulee sen verta iso juttu ettei oikein kannata ;)

Poissa Timpe

• C2
  • **
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #2 : Kesäkuu 04, 2009, 07:59:09 »
Mikä Picasso sulla on ? Mulla ainakin on nestetoiminen kytkin eikä vaijerilla toimiva ???

Poissa PicassoHDI

• Administrator
  • C8
« Vastaus #3 : Kesäkuu 04, 2009, 15:12:28 »
2.0 Dieselissä näyttää vaijerilla olevan.

sitromobiili

• Vieras
« Vastaus #4 : Kesäkuu 04, 2009, 16:50:38 »
juu kaksilitrainen diiseli on ja toisin sanoen jos se on totta mitä huoltamo väittää niin jokaisessa sitikka pikassossa jossa on tämä automaattisäätöinen kytkinvaijeri, voi hajota kytkin pelkän vioittuneen vaijerin ansiosta. Kuullostaa uskomattomalta.

Poissa Renee

• C8
  • C3
« Vastaus #5 : Kesäkuu 05, 2009, 08:27:04 »
Niin kuin joka korjauksessa  se aivojen käyttö on sallittua.Jakohihna se vesipumppu sekä moniurahihna vaihtuu samalla kertaa ,ei ongelmia.Sama homma tässä kytkinrempassa, jos sinä itse teet rempan ja on vaijerivälitteinen kytkihaarukkaa niin kyllä sinä tarkistat että haarukassa on välystä ettei kytkin jää kantamaan(jos välystä ei saada niin pitää tarkistaa onko vaijeri rikki ei säikeitä sisällä poikki).Mutta lohtuna kyllä niitä hyviäkin korjaamoja on tarjolla.

sitromobiili

• Vieras
« Vastaus #6 : Kesäkuu 06, 2009, 08:00:33 »
Uskon että onkin. Kytkinvaijeri tosiaan oli hajonnut. Sen ulkovaippa oli kahdessa osassa. Sain sitikkani vihdoin korjauksesta, kun se on purettu ainakin kolme kertaa ja laakeri on vaihdettu kahdesti. Tulos on että vaikka kytkinvaijeri on vaihdettu, silti uusi kytkinlaakeri pitää kahinaa. Pitää kuulemma kysyä tavaran toimittajalta miten jatkossa. Eipä ole ennen mikään remontti kestänyt yhtä pitkään. Mutta kai se on vielä sinne vietävä, vaikka kuinka epäilyttäis ammattitaidon puute. Vaikuttaisi että tavarantoimittaja on toimittanut väärän osan. Alkaa tuntua siltä, että kun saan auton läjään ja löydän sopivan kohteen niin vaihtuu automerkki ja malli. Koko auto vaikuttaa lähinnä viritykseltä, jos kytkin hajoaa vain siksi kun joku helekatin automaattisäätöinen vaijeri sanoo sopimuksen irti. Hieno homma. Jos ei halua tehä kallista nestekytkintä, niin laittaa sitten vaan vaijerin päähän kierrerassia 10 cm ja siihen parit mutterit ja rikan niin vaijeri on siinä, ja kulut varmasti tippuu neljännekseen. Saapahan huoltoliikkeet yhden pikku lisähomman vaan listaan joka huollossa ja huollon hinta on vastaavaan nestekytkimeen verrattuna 50 euroa kalliimpi. Luulisi olevan kannattavampaa.