Kirjoittaja Aihe: Xsara - Airbag merkkivalo palaa ajoittain  (Luettu 2543 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Petsku73

• C4
Xsara - Airbag merkkivalo palaa ajoittain
« : Kesäkuu 30, 2006, 03:45:00 »
Tuommosta ongelmaa ollut nyt muutaman kerran. Käsittääkseni sivubagien valo. Tehnyt nyt muutaman kerran että jää palamaan kun lähtee liikenteeseen. joitekin kertoja käynnistelee uusiksi, niin valo sammuu. Onko kyseessä jokin kosketushäiriö, vaiko pitäisikö tuosta olla kovasti huolissaan? Onko vikaan helppoa korjauskeinoa?

Poissa jakkehdi

• C5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara - Airbag merkkivalo palaa ajoittain
« Vastaus #1 : Kesäkuu 30, 2006, 08:51:57 »
olisko ne legendaariset kuskin penkin alla olevat liittimet hapettuneet/huonossa kunnossa?
Xsara Picasso 1.6hdi 110 -06
EX:citroen xsara berline 110 hdi -02/Peugeot 306 2.0hdi sedan -00

Poissa Petsku73

• C4
« Vastaus #2 : Kesäkuu 30, 2006, 12:19:38 »
Uskaltaako niitä lähteä itse parantelemaan? Kun en ole yhtään näiden kanssa pelleillyt. Onko vaaraa kun fiksailen piuhoja, että saan bagin laukeamaan?

Poissa jknaus

• C1
  • *
    • Panoramio
« Vastaus #3 : Kesäkuu 30, 2006, 13:01:24 »
Itse sain eilen korjattua koko kevään vaivanneen samanlaisen asian.
Rattisuojuksen alaosan poistamalla (2:lla Torx-ruuvilla) pääsin käsiksi Airbag-liittimeen joka pätki.
Ruiskautin kosteutta poistavaa kontaktiaerosolia ja teippasin ilmastointiteipillä liittimen tukevasti paikalleen, ettei pääse heilumaan. Ei ainakaan sen jälkeen ole valo palanut, sitä ennen koko kevään.
Vikahan voi olla myös ratin keskiössä, jolloin ongelma onkin vaikeampi korjata: täytyy purkaa koko systeemi.
Xsarassani nuo penkin alapuoliset airbag-liittimet on jo aikaisemmin tinattu kiinteiksi.

Lycka till! Kerro miten sait korjattua ja missä oli vika. Kiinnostaa varmasti yleisyytensä vuoksi monia.

Poissa jakkehdi

• C5
« Vastaus #4 : Kesäkuu 30, 2006, 14:33:56 »
Uskaltaako niitä lähteä itse parantelemaan? Kun en ole yhtään näiden kanssa pelleillyt. Onko vaaraa kun fiksailen piuhoja, että saan bagin laukeamaan?

no jos itse alat räpeltään, niin ota ainakin akunkenkä irti ja anna olla 10-15 minuuttia aloillaan ennenkuin teet mitään... pienentää kummasti riskiä saada bägit naamoille  ;D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 30, 2006, 14:35:28 kirjoittanut jakkehdi »
Xsara Picasso 1.6hdi 110 -06
EX:citroen xsara berline 110 hdi -02/Peugeot 306 2.0hdi sedan -00

Poissa Hese

• C1
  • *
« Vastaus #5 : Heinäkuu 05, 2006, 22:52:30 »
Palautan vain mieleen tuon vanhan kirjoitukseni tuolta foorumin alkuajoilta. Pitänee paikkansa edelleenkin - en tosin tiedä auttaako se tähän vaivaa jos vikaa epäillään olevan sivuturvatyynyjen liittimissä.

http://www.citroen-foorumi.com/forum/index.php?topic=115.0