Kirjoittaja Aihe: C2 - Sensotronic vaihteistossa ongelmia  (Luettu 710 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarffman

• C1
  • *
C2 - Sensotronic vaihteistossa ongelmia
« : Huhtikuu 24, 2009, 15:58:55 »
Minulla eilen tuo BMP keksi C2:ssa liikennevaloissa, että nyt on erityisen liukasta ja pisti talviohjelman päälle. Liikennevaloissa seisoessa kuului muutama (kolme ?) piippaus ja sitten vaide meni kakkoselle ja lumihiutale tuli siihen vaihdenumeron yläpuolelle. Minä ihmettelemään, että kun on kevään lämpimin päivä (+10 C) ja auto minulle lumihiutaletta vilkuttelee.

En tohtinut autoa sammuttaa vaan kun käsikäyttöisenä ajelin niin vetelin vaihdeläpistä ja jollain sopivalla kombinaatiolla sain sitten taas ykkösen silmään. Seuraavissa valoissa sama homma. Kotipihaan päästyäni koitin saada samaa ilmiötä uudelleen aikaan, mutta eipä sitten enään onnistunut.

Pitää varmaan tätäkin sitten seurailla miten tuo alkaa usein ilmenemään. Hauskinta tuossa on se, että ei tuo kunnon talvikelillä tuota lumihiutaletta koskaa vilkutellut vaan vasta nyt kun lumet ovat meillä Oulun seudullakin saaneet kyytiä. Ehkä tuossa on joku käänteislogiikka, joka ei nyt vain minulle aukene.
C2 1.6 VTR Sensodrive

Poissa Sitikkapuoskari

• C8
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C2 - Sensotronic vaihteistossa ongelmia
« Vastaus #1 : Huhtikuu 25, 2009, 14:35:47 »
Käy huollossa luetuttamassa vikakoodit ja katsokaa päivitykset sekä sopeutukset kuntoon.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Hapuli

• C1
  • *
Vs: C2 - Sensotronic vaihteistossa ongelmia
« Vastaus #2 : Marraskuu 06, 2011, 17:17:10 »
Sama vika Rahikaisella. Ei toiminut kuin käsipelit.
Viaksi löytyi pyörän nopeusanturiin menevä johto, joka oli taka-akselin yläpuolelta hankautunut rikki. Eli vaihteet toimivat kun johto ei ollut oikarissa.