Vika selvisi ja auto skulaa nyt niinkuin pitääkin.
Ensimmäinen paikka, johon tänään soitin päätettyäni etsiä jotain käytettyä puolakantta testattavaksi, oli X-parts Kangasalla (
http://www.x-parts.fi/). Jamppa x-partsissa sanoi heti, että kyllä sellainen puolakansi löytyy ja saa tulla testaamaan. Noh, menin paikalle, mutta heillä olleen puolakannen liitin oli vähän vaurioitunut, joten antoivat koko härdellin ilmaiseksi. Normihinta ko paikassa 80e.
Korjasin liittimen ja pistin paikoilleen ja vikaa ei enää ole. Ajettavuus parani todellakin 100%.
Tämä tämänaamuinen sattui tilanteessa, jossa olin täysin PA, kun olin jo käyttänyt kaikki eurot sitikan muihin huoltoihin + vian etsimiseen turhista paikoista. Omaan yritykseeni tympääntyneenä käännyin sitten Jeesuksen puoleen, joka nähtävästi osaa laittaa auton kuntoon ilman rahaakin. Hänessä meillä on syntien anteeksiantamus ja toimiva puolakansi. Kiitos Jumalalle ja teille kaikille, jotka olitte valmiit auttamaan.
Jos jollain on jonkun käytetyn osan tarvetta pösöön tai sitikkaan, niin kannattaa ehdottomasti kysyä x-partsista. Ainakin omalla kohdallani palvelu oli todella hyvää. Samassa paikassa kuulin myös, että rikkinäinen puolakansi hajoittaa seuraavaksi katalysaattorin ja lopulta koneen, joten se kannattaa laittaa kuntoon (itse en tiedä, onko näin, mutta mielenkiintoinen pointti kuitenkin).