Kirjoittaja Aihe: Xsara - Radion koodaus  (Luettu 758 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Maddis

• Vieras
Xsara - Radion koodaus
« : Marraskuu 06, 2008, 08:53:09 »
Oli tuossa aiemmin puhetta Berlingon radiosta, niin miten Xsarassa. Pitääkö siinä aina käydä koodaan radio pois jos vaihtaa soittimen? Itselläni on nyt kakkoskoppanen Xsara vm -01 (valmistettu kylläkin syyskuussa -01 joten onko tuo sitten jo vm. -02 tms.). Joko siinä on tämä 'pahamaineinen' CAN-väylä?

Aiemmin oli C5 -02 ja siihen vaihdoin soittimen ilman mitään erillisiä koodauksia ja homma toimi. Ainoa tietenkin ettei radion tekstit näkyneet enää siellä monitoiminäytössä, mutta muuten ei käytös muuttunut. Tuliko Xsarassa tuo CAN-väylä jo aikasemmin?

Poissa Hade

• C3
  • Xsara 1.6 VTR -02
Vs: Xsara - Radion koodaus
« Vastaus #1 : Marraskuu 06, 2008, 11:13:04 »
Kakkos koppasessa Xsarassa on can-väylä. Ei tarvii koodata radiota pois. Ite ainakin laitoin Alpinen suoraan kiinni ja kaikki toiminut hyvin. Tuota can-väylä pelkoa olen täällä ihmetellyt kun itellä ei mitään vikaa tai oireilua. Oisko siitä liikaa peloteltu kun jollain on jotain ongelmaa ollut. En tiedä sitten voiko noissa radioissa olla merkkikohtaisia eroja.

Maddis

• Vieras
« Vastaus #2 : Marraskuu 06, 2008, 12:05:06 »
Alpinea itsekin suunnitellut. Oliko sulla siihen adapteria (rattinapeille?) vai ihanko suoraan iskit? Jos iskit ihan suoraan niin toimiiko radio järkevästi eli sammuu kun vääntää avaimesta virrat pois vai pitääkö radiosta sammuttaa erikseen virrat?  Nimittäin C5:ssa teki noin, että ilman adapteria ei sammunut heti vaan vasta sitten kun auto meni eco-moodiin ties kuinka pitkän ajan kuluttua siitä kun virrat oli katkastu avaimella./

Poissa Hade

• C3
  • Xsara 1.6 VTR -02
« Vastaus #3 : Marraskuu 06, 2008, 14:59:42 »
Ei ole adapteria rattinappuloille. Sellainen kyllä löytyy mut ei ole tullut hommattua. Suoraan kiinni mut virtapiuhat ristiin muuten sammuttaessa katoaa asetukset. Joo ei sammu avaimesta vaan pitää sulkea radiosta. Itse pidän tuosta systeemistä.

Maddis

• Vieras
« Vastaus #4 : Marraskuu 07, 2008, 08:00:54 »
Minusta tuo on vihoviimeinen viritys, että pitää radioa räplätä 'kokoajan'. Noh, täytyy siihen joku adapteri pulikka sitten hommata, että saa homman toimimaan. Kiitoksia näistä tiedoista.

xzara

• Vieras
« Vastaus #5 : Marraskuu 09, 2008, 15:44:09 »

Otsikko ei ehkä ole vastauksiin nähden kohdallaan. No ei se mitään. Mulla on juuri tuon koodin syöttämisen kanssa prklesti ongelmia. Ohjekirjan mukaan näppäillään 1,2,3,4 namiskoista koodi, mutta kun mulla on 8 alussa niin tää hyppää suoraan tokan numeron syöttöön. Miten helkutissa saa siihen kasin. Neuvoa on tullut, että painelee sitä ekaa 8 kertaa. Ei futaa.
Ja siis siinä on 6 numbaa (radion esivalintoja). Auto on Xsara-99 ja radio originaalinen.

KIITOS! jos joku vastaisi muutakin kuin linkin britteihin...
Paikalliseen Veen en periaatteesta vie, on sen verran kokemuksia niitten "valohoidosta". ja hintahan on kai 10 euroa/numero.  :-\