Kirjoittaja Aihe: Blaupunkt 4030 ongelma  (Luettu 1143 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miika

• Vieras
Blaupunkt 4030 ongelma
« : Maaliskuu 26, 2006, 20:44:03 »
Ongelmana on että kyseinen -93 Xantian vakiosoitin meni rikki ja jumitti kasetin sisäänsä. Mahtaakohan tuota uskaltaa ronkkia pois vaikka ruuvimeisselillä vai hajoaako sillä tavalla koko soitin. Kun kasettia yrittää poistaa napista painamalla kuuluu vain kovaa rutinaa. Muille sattunut samanlaista tilannetta ja kenties ohjeita siitä selviämiseen? Kyseiseen soittimeen saa vissiin liitettyä cd-vaihtajan, mutta minkälaisen ja mikä on laitteiden saatavuus nykypäivänä?

andre

• Vieras
Vs: Blaubunkt 4030 ongelma
« Vastaus #1 : Maaliskuu 29, 2006, 08:12:09 »
Jos sulla tosiaankin on soitin mallia 4030 eikä 3030 en ainakaan itse lähtisi meisselillä kaivamaan kasettia pois. 4030 mallissa kun on moottori vetämässä ja työntämässä kasettia sisään/ulos, 3030 malli taas on täysin mekaaninen.
Toistaako soitin kasetin, vaihtaako puolta, vai onko totaalisesti jumissa?
Ja mitä siihen CD soittimeen tulee, niin alkuperäistä boxia ei saa enää mistään. Boxin lisäksi tarvittaisiin myös adapteri radion ja boxin väliin eikä sitäkään löydy enää.
Mutta ei hätä ole tämän näköinen, jos ei ole kieliongelmia ja tekniikka jotenkin hallussa niin apu löytyy seuraavan linkin takaa.
http://steve.jellybaby.net/xantia.htm

Miika

• Vieras
« Vastaus #2 : Maaliskuu 29, 2006, 18:23:51 »
Kyllä se on mallia 4030 ja totaalisen jumissa. Kasetti tosiaan näkyy, mutta yhtään mihinkään se ei liiku. Saattaa olla juuri tuo moottori mikä ääntä pitää. Täytyy pohtia jaksaako tuollaista vaihtajaa alkaa säätämään. Aikaahan se kuitenki vie reilusti :)

Miika

• Vieras
« Vastaus #3 : Huhtikuu 09, 2006, 16:16:02 »
Näyttää noita halpis mp3-soittimia saavan jo kohtuullisen halvalla niin aloin pohtimaan sellaisen vaihtamista. Pienen tutkimisen jälkeen olen päätellyt tarvitsevani operaatioon uuden soittimen ja jonkinlaisen etulevyadapterin/luukkuadapterin. Eli osan jolla uuden soittimen saisi sovitettua näppärästi xantiaan. Mistäköhän kyseisiä osia saa ja paljon maksaa? Soittimen liittimillehän ei varmaan tarvitse mitään tehdä jos rattinappuloita ei halua toimimaan? Kiinnostaisi vielä tietää mitä tähän vaihto-operaatioon käytännössä kuuluu eli tarvitseeko tehdä paljonkin purku ja kasaustöitä auton parissa :)

Jasse

• Vieras
« Vastaus #4 : Huhtikuu 09, 2006, 23:28:22 »
Oletkos harkinnut noita soittimia mitkä saa kuulumaan vanhasta ratiosta radio taajuudelta, eipähän tarttis nykiä tuota vanhaa poies ja vois silti kuunnella mp3 mjusaa? :)

Cmdr.Riker

• Vieras
« Vastaus #5 : Huhtikuu 10, 2006, 08:30:50 »
Linkki jossa on keskusteltu radion vaihdosta http://www.citroen-foorumi.com/forum/index.php?topic=317.0

Minulla olisi kyllä myytävänä rattiohjausta totteleva vm. -95 Xantian alkuperäinen RDS-radiolla varustettu kasettisoitin jossa on miniplugi etulevyssä AUX-liitäntää varten. Täysin toimiva ja lukituskoodikin on tallessa.

Fransuli

• Vieras
« Vastaus #6 : Huhtikuu 11, 2006, 15:48:19 »
Jos kasetti jää luukulle, on syynä mitä ilmeisimmin vetohihnan joutuminen pois hihnapyörältä. Vaihtoehtoisesti se voi olla katkennutkin. Yleensä kuitenkin ongelma johtuu hihnan venymisestä ajan myötä.
Olen itse avannut koko laitteen, jolloin löysin tuon vian. Hihna löytyy soittimen pohjapuolelta, josta irrotetaan se suojapelti. Yksi syy ongelmaan voi olla myös itse moottori.
Vanhan hihnan voi vaihtaa uuteen jostain alan korjaamolta löytyvästä sopivankokoisesta bulkkihihnasta.
Otin joskus Blaupunktin maahantuojaan yhteyttä, mutta sieltä ei tähän löytynyt apua.

rapeka00

• Vieras
« Vastaus #7 : Huhtikuu 16, 2006, 12:11:40 »
Mahtaakohan tuota uskaltaa ronkkia pois vaikka ruuvimeisselillä vai hajoaako sillä tavalla koko soitin.Kyseiseen soittimeen saa vissiin liitettyä cd-vaihtajan, mutta minkälaisen ja mikä on laitteiden saatavuus nykypäivänä?

Minulla oli sama ongelma Xantiassani. Sama karmee rutina kuului kun yritti poistaa kasettia. Irrotin radion, katsoin mistä kasetti ottaa kiinni ja meisselin avulla varovasti vapautin kasetin liukumaan ulos. Radio ei mennyt miksikään.

Mulla on sama 4030 radio jossa mahdollisuus cd-vaihtajaan. Niinpä soitin huvikseen Veholle ja tiedustelin cd-boksin hintaa ko. laitteeseen. 628 EUR + asennus! Jäi ostamatta.  :)