Kirjoittaja Aihe: C5 - Viat / vikatiheys  (Luettu 11701 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa C5 III HDI Exclusive

• C1
  • *
Vs: C5 - Viat / vikatiheys
« Vastaus #25 : Helmikuu 06, 2012, 15:17:49 »
laakerit tosiaan menee 150tkm paikkeilla, mutta itselläni nyt kolmas C5 ja missään ei ole ollut kalliita vikoja (paitsi laakerit ja jotain jarrupaloja on mennyt). Ekalla ajoin 165tkm paikkeille, toisella 250tkm , viimeisimmässä IIIssa oli alussa aivot sekaisin mutta Veho laittoi kuntoon viikon töillä ja vielä takuuseen , nyt 84tkm ilman yhtään vikaa.

Poissa HarzaR4

« Vastaus #26 : Helmikuu 07, 2012, 07:36:47 »
C5 2L bensa -01, ajettu n.230tkm. Korjauksia etu- ja takajarrut (levyt ja palat), etupyörän laakerit, flektin etuvastukset, takapönttö, comfort-pallot vaihdettu, koiranluut.
Siinä kaikki, ja nämäkin perushuoltotoimenpiteitä. Kyllä on vikaherkkä auto! Muita Citroen- merkkisiä ajopelejäni on B11 Sport -51, 2CV4 -70, Dspecial -74. Kylmässä tallissa talvet ja aina startista (akun latauksen jälkeen) keväällä käyntiin.

Poissa theme

• C1
  • *
« Vastaus #27 : Helmikuu 10, 2012, 19:22:47 »
Huomenna tulee puoli vuotta C5 bensamalli vm.-05 kanssa täyteen. Aika tarkkaan 20tkm ja vikoja:
-jarrusatula vasemmalle eteen (jarrunesteet katosi pikkuhiljaa)
-takavalopolttimo
-etuvalopolttimo (hivenen hankalampi vaihtaa kuin taakse)
-parkkitutka ei toimi silloin, kun antureiden päällä 5cm lunta
-vänkärin puolen takaovi jäätynyt kiinni.
Tulevia vikoja:
-kilometrit tulee täyteen jakohihnan osalta...montakohan sataa tuohon pitää säästää

Poissa Tmu

• C1
  • *
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 HDi 170 Exclusive Tourer
« Vastaus #28 : Helmikuu 10, 2012, 20:47:50 »
Vikatiheydestä tai oikeastaan mielikuvista tähän liittyen tuli joitain viikkoja sitten hyvä esimerkki:

Naapuri (ajaa Passatilla) tuli parkkipaikalla kuittailemaan: "Olisit ostanut laatuauton, niin ei tarvis päivittäin olla korjaamassa autoa." Hän oli nähnyt minut parkkipaikalla 2 kertaa saman viikon aikana konepelti ylhäällä ja tehnyt johtopäätöksensä, että ranskalainen auto kun on kyseessä niin jotain se siellä taas korjaa. Todellisuudessa ensimmäisellä kerralla vaihdoin polttimon (kuluva osa, jota kuulemma pitää ajoittain uusia jopa saksalaisissa autoissa) ja toisella kerralla tankkasin tuulilasinpesunestettä.

Auto kuin auto vaatii kuluvien osien vaihtoa tietyin väliajoin ja normaalia ylläpitävää huoltoa. Itse en luokittelisi polttimon, jakohihnan tai koiranluiden vaihtoa viaksi, paitsi jos näiden vaihtotiheys on poikkeuksellisen suuri.

Omaan C5 III farkkuun olen ollut hyvin tyytyväinen. Ainoat viat vuoden kokemuksella ovat olleet etupyörän jousisylinterin vuotava tiiviste (vaihdettiin Vehon aloitteesta takuuseen 80 tkm huollon yhteydessä, itse en ollut edes huomannut että tihkuu hyde-öljyä) ja savuttava webasto.
Lisäksi polttoainesäiliössä lienee joku vika, koska olen joutunut sinne ajoittain lisäämään polttonestettä  ::)
Ex. C2 '04 1.4i SX, C5 '02 2.0i SX Berline

Poissa XANTIAGO

• C4
  • C5 2.0i A -04
« Vastaus #29 : Helmikuu 10, 2012, 21:15:53 »
Tuo polttoainesäiliön vika on melko yleinen  :) Ja harmittavan kallis hoitaa nykyään. Saksalaisissahan on tankin tilalla
Graalin malja joka täyttyy itsestään. Kuin myös lasinpesunestesäiliö. Ja tuskin niissä polttimoitakaan palaa. ::)
Se että tavara ei tee onnelliseksi on paskapuhetta.
Ne vaan ei ole ajaneet C 5: sella.

Poissa theme

• C1
  • *
« Vastaus #30 : Helmikuu 10, 2012, 21:43:13 »
Auto kuin auto vaatii kuluvien osien vaihtoa tietyin väliajoin ja normaalia ylläpitävää huoltoa. Itse en luokittelisi polttimon, jakohihnan tai koiranluiden vaihtoa viaksi, paitsi jos näiden vaihtotiheys on poikkeuksellisen suuri.

Lisäksi polttoainesäiliössä lienee joku vika, koska olen joutunut sinne ajoittain lisäämään polttonestettä  ::)
Jep, samaa mieltä.
Kunhan listasin noita, mikä on aiheuttanut toimenpiteen.
Tuo jakohihna silti harmittaa, oli toki ostaessa tiedossa. Edellinen auto, jolla ajoin 9v. oli ketjulla (-95 mersu). Miksei kaikkia autoja tehdä ketjusysteemillä?

Sama vika ollut myös täällä tuon tankin kanssa..

Poissa .:WildFinn:.

• C5 2.0i VTR Break -06
  • C2
  • **
« Vastaus #31 : Helmikuu 11, 2012, 09:53:33 »
100000km huolto merkkiliikkeessä makso mulla n. 900€
>> Citroen C5 2.0i 16v VTR Break 2006 <<

Poissa KariM

• Käyttöautoharrastelija
  • Administrator
  • C8
« Vastaus #32 : Helmikuu 11, 2012, 14:47:58 »
Miksei kaikkia autoja tehdä ketjusysteemillä?

Kyllähän noita nykyään taas on, esim. THP ja TSI. Tuntuvat vaan valmistajat aloittaneen opettelun alusta.
C5 break 2.0A '02

Poissa inssinööri

• C1
  • *
« Vastaus #33 : Helmikuu 14, 2012, 16:09:26 »
En ole ikinä korjannut C2:sta enkä ikinä korjaa kun ei tule vikoja! Se on varmin auto mitä mull o ollut ikinä. Noissa vanhemmissa Citroeneissä oli enemmän vikoja ku näissä uudemmissa. On hippasen laatu parantunut Ransakalaisissa autoissa, koskee Renaulttejä ja Peugeottejakin ihan samanlailla. Ennen sai korjata jatkuvasti mut ku täytin 60v niin vaihdoin uudempaan ja remontit loppu. Kiva ajella maaantiellä ja katsoo ku japsit ja eu-autot on rikki usein tienreunassa. Kyllä porukka nälvii aina parkkipaikoilla ja töissä mutta eipähän ole tarvinnut mennä töihin kynnenaluset likaisena ku ajaa C2:sta.

Poissa CapitanC

• C1
  • *
« Vastaus #34 : Huhtikuu 17, 2012, 23:43:47 »

Mulla makso ei-merkkiliikkeesä 140€. Siinä vaihtui öljyt, palaneita polttimoita,ravisteltiin nivelet, luettiin olemattomat vikakoodit ja taakse pantiin uudet jarrupalat (ne tosin otin omasta hyllystä)

200 000 maksoikin yli 700 kun  samassa vaihdettiin em lisäksi toinen pyöränlaakeri.

300 000 oli taas täsmälleen sama 140€.

Seuraavaksi tulee 360 kkm huolto jossa vaihtuu jakohihna+vesipumppu ym hilut, takajarrupalat ja taas etypyörän laakeri. Mahd myös toinen käsijarruvaijeri. arvio loppusummasta 800€

6 kertaa olen katsastanut, eikä muusta kuin palaneista polttimoista tai lasinpyyhkijän huonosta sulasta ole valitettu.

---kyllä on helppoa, halpaa ja mukavaa autoilua. Työkalupakkikin pölyttyisi täysin turhan panttina jos ei olisi moottorikelkkaa.

Sitikkamiesten autoissa toden perään saattaa olla joitkin vikoja enemmän kuin muissa autoissa: syy: omistajat ajavat paljon, eivätkä boheemiudeltaan huomaa kaikkia pikkuvikoja ruveta korjaamaan muuten mukavassa vehkeessä.

2004 HDI Break aut 

Poissa .:WildFinn:.

• C5 2.0i VTR Break -06
  • C2
  • **
« Vastaus #35 : Huhtikuu 18, 2012, 16:05:57 »
Tulloin vaihdettiin jakopään remmi hiluineen, vesipumppu ja joku tukivarsi joka kopisi...
>> Citroen C5 2.0i 16v VTR Break 2006 <<

Poissa Alpo Kieppi

• C2
  • **
« Vastaus #36 : Huhtikuu 18, 2012, 17:30:57 »
Omalle kohdalle sattuneiden Citroenien kohdalla en voi olla samaa mieltä yleisestä käsityksestä, että nämä olisivat huonosti kestäviä autoja. Kokemusta ei hirveästi ole mutta jotain kuitenkin.

Pitkälti itse huollettu ja korjattu.

Xsara 1,6 i -98 (ostettu nelivuotiaana): 100 tkm ajettiin, kampiakselin stefa (takuu), termostaatti itse vaihdettu.  Syy auton poismyyntiin: ei ollut ilmastointia!

Xantia 1,8 16 v -00 (ostettu kuusivuotiaana): 120 tkm ajettiin, lämmityslaitteen puhallin uusittiin itse, polttoaineletkuun konehuoneeseen korjaus itse. Syy auton poismyyntiin: tuli karkausvuosi eli vaimo lähti ja vei auton mennessään!

C5 2,0 i A -06 (ostettu nelivuotiaana) nyt ajossa: 25 tkm nyt itse ajeltu, termostaatti, takaluukun pumput ja takajousisylinteri vaihdettu. Mahdollinen tuleva syy auton poismyyntiin: bensaa menee vähän liikaa ja pienempi auto riittäisi, mutta kun toisaalta pitää olla jousitus ja äänieristys autossa kuoppaisilla ja karkeilla teillä kun ajelee...

Kaikkiin noihin kolmeen oltu erittäin tyytyväisiä.