Kirjoittaja Aihe: XM V6 -91 tomaattilaatikko vuotaa  (Luettu 564 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kami

• C2
  • **
  • Citroen 2 CV 4/6 vm. -70, BX 19 GT
XM V6 -91 tomaattilaatikko vuotaa
« : Maaliskuu 21, 2006, 10:57:07 »
Nyt oli XM sitten ammattilaisilla tarkistettavana. Ei ollut ikävä kyllä vetoakselin stefa, mikä vuotaa. Vuotoa ei 100 % varmuudella voitu varmistaa, mutta se on varmaa, että kylmänä laatikko ei vuoda lainkaan. Vasta lämmettyä alkaa laatikko sylkeä öljyä ulos. Seisoessa ei vuoda myöskään.
Veikkasivat, että öljyt voisi vuotaa sieltä mihin nopeusmittarin vaijeri menee. Onko teidän mielestänne tämä mahdollista ???
Onko tuon paikan mahdollinen tiiviste vaihdettavissa ilman laatikon irroittamista ???
Itse ajattelin tehdä, niin antakaapa tarkka kuvaus miten prosessin saisi tehtyä, kiito.
On muuten tuo nopeusmittarin neula alkanut vuodon voimistuttua vispaamaan. Liike on vielä pientä, n. 5 km/h eestaas.

Cmdr.Riker

• Vieras
Vs: XM V6 -91 tomaattilaatikko vuotaa
« Vastaus #1 : Maaliskuu 21, 2006, 11:06:04 »
Minkä väristä öljyä vuotaa? Jos punaista niin laatikostahan se tulee, mutta jos mustaa tai ruskeaa niin silloin yksi mahdollisuus on moottorin kampiakselin takapään stefa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 21, 2006, 11:08:44 kirjoittanut Cmdr.Riker »

Poissa 12Soupapes

• C3
« Vastaus #2 : Maaliskuu 21, 2006, 11:51:32 »
Nopeusmittarin vaijeri menee laatikkoon aivan oikeanpuoleisen vetoakselin juureen, itse asiassa sen puoleiseen laakerilaippaan.
Itse vaijerin pää on kiinni vain kumisella sokalla, vaijerin kuorimutikassa on muistaakseni tavallinen o-rengas tiivisteenä.  Vaijeri ei kiinnity suoraan laatikkoon, vaan muoviseen matopyöräkoneistoon, joka on pultilla kiinni laakerilaipassa.

Vastaus kysymykseen että onko tuo paikka tiivistettävissä purkamatta mitään isompaa; kyllä on, se on vieläpä varsin hyvin esillä.
Latasin kuvan tuonne galleriaan kyseisestä paikasta... http://www.citroen-foorumi.com/cpg143/displayimage.php?album=23&pos=0
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 21, 2006, 12:01:50 kirjoittanut 12Soupapes »
BX 16V -88
XM TurboD12 -90
XM TurboD12 A Pallas -94
XM 3.0 A Pallas -91
XM TurboD12 A Break -98
.... ja pari varaosaa

Poissa Kami

• C2
  • **
  • Citroen 2 CV 4/6 vm. -70, BX 19 GT
« Vastaus #3 : Maaliskuu 21, 2006, 13:11:56 »
Kyllä se on todettu 100% varmuudella, että laatikkoöljyt sieltä vuotaa. Mutta jostain syystä vuotokohtaa ei osattu huollossa paikantaa 100% varmuudella.
Kiitos 12Soupapes kuvasta ja vinkistä. Tarkistampa nyt ensin onko mahdollisesti tuo vaijerin kiinnitys löysällä.
Onkos sulla tai kellään kokemusta tuon laatikon irroittamisesta??
Sylissä, kun sille vois tehdä ihan perusteellisen huollon...
Jos on niin saisko vaikka mun hölökohtaiseen maillin tai tänne työkuvauksen. Ja mainitkaa etenkin jos jossain kohtaa tarvitaan erikoistyökaluja!