Kirjoittaja Aihe: C5 - Istuimen korkeudensäätö  (Luettu 645 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henkali

• C2
  • **
  • Sukupuoli: Mies
C5 - Istuimen korkeudensäätö
« : Kesäkuu 28, 2009, 13:00:06 »
Moro,

C5 ("manuaalijakkara", vuosimalli 2002)

olen huomannut, että (ainakin) kuskin istuimen korkeudensäätö antaa pikkuhiljaa periksi ja tuoli painuu matalimpaan asentoon. Tuolin voi nostaa sopivalle korkeudelle ja se siihen jääkin, mutta jossain vaiheessa aina huomaa sen valuneen alas. Kokeilin nostaa penkkiä pari "pumppausta" ja parkkeerasin auton pariksi tunniksi, jonka aikana penkki oli jo tippunut alaspäin.
Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Onko hankala korjata?

--
Henry
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2009, 14:27:57 kirjoittanut PicassoHDI »

Poissa powerage

• C5
  • Eläkeläinen
Vs: C5 - Istuimen korkeudensäätö
« Vastaus #1 : Kesäkuu 28, 2009, 13:25:10 »
jos kyseessä c5, niin ruuvaa säätövipu pois loppuu ongelmat. Toki systeemi on vain järkevä jos riittä yksi korkeus. Minä otin säätövivut (vas+oik) pois yläasennossa noin 1v. sitten hyvin ovat pysyneet yläasennossa.
C5 2.0 16v SX Berline -01 man.

Poissa Henkali

• C2
  • **
« Vastaus #2 : Kesäkuu 28, 2009, 19:08:45 »
jos kyseessä c5, niin ruuvaa säätövipu pois loppuu ongelmat. Toki systeemi on vain järkevä jos riittä yksi korkeus. Minä otin säätövivut (vas+oik) pois yläasennossa noin 1v. sitten hyvin ovat pysyneet yläasennossa.

Onko säätövivun poisto niinkin simppeli operaatio, että napataan ne kaksi ruuvia irti ja vedetään vipu pois? Sieltä ei singahtele jousia tms, joten sen saisi helposti myös takaisin uutta säätöä varten?

Muitakin vinkkejä otetaan vastaan!

edit: Ja juu, kyseessä C5
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2009, 19:46:13 kirjoittanut Henkali »

Poissa TeeKoo

• C6
  • C5 Break 2,0 A, vm. 2002
« Vastaus #3 : Kesäkuu 28, 2009, 21:32:42 »
aikanaan noita Veho tyyppivikana korjasi vaihtamalla kahvat keskenään.

En minä tiedä miksi, mutta auttoi. Ilmeisesti autoon istuessa/nouistessa tisä vahingossa painaa kahvaa joka on liian pystyssä.
TeeKoo Turuust

Siirtyi sähkösavukkkeisiin:

Poissa powerage

• C5
  • Eläkeläinen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 28, 2009, 23:23:22 »

Onko säätövivun poisto niinkin simppeli operaatio, että napataan ne kaksi ruuvia irti ja vedetään vipu pois? Sieltä ei singahtele jousia tms, joten sen saisi helposti myös takaisin uutta säätöä varten?

Muitakin vinkkejä otetaan vastaan!

edit: Ja juu, kyseessä C5

Jep pari ruuvia irti ja vipu pois, ei sinkoile jousia yms. Hanuri painaa vipua autoon noustessa.
C5 2.0 16v SX Berline -01 man.

Poissa Henkali

• C2
  • **
« Vastaus #5 : Heinäkuu 01, 2009, 18:08:15 »
aikanaan noita Veho tyyppivikana korjasi vaihtamalla kahvat keskenään.

En minä tiedä miksi, mutta auttoi. Ilmeisesti autoon istuessa/nouistessa tisä vahingossa painaa kahvaa joka on liian pystyssä.

Jotain muutakin tuossa täytyy tehdä kuin vaihtaa kahvat: joko kahvoihin tehdään uudet reiät tai sitten penkistä pyöräytetään sitä rengasta jonnekin suuntaan, sillä kun kokeilin vaihtoa, olisi kahvat jääneet sojottamaan kohti tuulilasia.

Jep pari ruuvia irti ja vipu pois, ei sinkoile jousia yms. Hanuri painaa vipua autoon noustessa.
Nostin penkin ylimpään asentoon ja ruuvasin kahvan irti. Helppo tarkastaa parin päivän päästä, että vieläkö on ylimmässä asennossa. Toivottavasti olisi tällä korjattu, niin pääsisi etsimään juurikin parasta ajoasentoa :)