MOIKKA! Olen uusi xantian omistaja ja autooni ilmestyi pikkuisia kipuja.
Eli auto on vm.97 1,8 16v athena.
Ongelmani on takapään jousitus, perä nousi ja laski ääri asentoihin eikä suostunut jäämään lainkaan ajo korkeuteen, etsin syytä täältä foorumilta ja löysinkin, ns.linnun luu oli irronnut, laitoimme sen paikoilleen ja pienten rasvailujen jälkeen kaikki toimi n.puolipäivää.
NYT perä on ja pysyy alhaalla(ihan pohjassa). Kuuluuko jousitus painua pohjaan auton ollessa sammuksissa? Näin minulla ainakin meni!
Kerran perä vielä nousi kun "linnun luun" Viereisiä vivustoja revittiin, heilutettiin ja tuupittiin. Nousu tapahtui pikkuhiljaa.
Napsutus nokkapellin alta! Välillä 5sekunnin ja välillä 15sekunnin välein??? Miten kuuluu?
Ajaessa kun olen kotoa noin 5 kilometrin päässä auto koittaa sammua, nyppii ja pätkii, kaasu pohjaan niin pääsee jatkamaan matkaa mutta jos painaa kytkimen pohjaan niin sammuu? Tätä kestää joitain kilometrejä (3-4) sen jälkeen ei ole taas mitään ongelmaa? Mikä mahtaa olla vialla???
Tiedän että foorumin muissa jutuissa saattaa olla samoja asioita mutta en oikein tahtonut löytää!
AUTTAKAA MINUA säilyttämään uskoni ranskalaisiin.