Kirjoittaja Aihe: Xsara - Kierroslukumittari näyttää väärin  (Luettu 4794 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Veeteeäs

• C1
  • *
Vs: Xsara - Kierroslukumittari näyttää väärin
« Vastaus #25 : Heinäkuu 26, 2010, 23:32:43 »
koitas purkaa mittaristo ja asentaa se neula oikeelle kierrosluvulle. Noin korjattiin 1.9tdi:n mittaristo joka oli seonnut akun loppumisen johdosta. tampereen mittarihuolto suoritti siis ko. operaation.
--

Poissa ealab

• C8
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
« Vastaus #26 : Heinäkuu 27, 2010, 07:24:50 »
"Vauhdikkaampi" mittari saattaisi kyllä toimia, mutta nopeusskaala olisi erilainen, esim. 50 olisi alempana, näyttäisi entistä enemmän liikaa nopeutta/mittarivirhettä/mittarinopeuteen verrattuna todellinen nopeus olisi alhaisempi..Näin käsitän.

Poissa Grimmy

• C1
  • *
« Vastaus #27 : Tammikuu 04, 2012, 14:50:48 »
Fck.. akku loppu ja startatessa mittarit nupin väärälle puolelle. Ei hätää, näin on käynyt ennenkin, ei muuta ku virrat päälle ja kipinää akkuun -> hyvältä näyttää, viisarit heilahtanu oikealla puolelle. Kauppaan ja uusi akku ettei tarvi enää kikkailla. Takaisin kotiin, ja kas, poliisit ajelee edelle. Vielä reipasta alinopeutta, aikamoisia sikailijoita. Ei muutaku rajoitusten mukaan ohi ja matka jatkuu. Jaahas, pojat käänty kotitielle perään, mitäs ne nyt? Punasta vilkkuu, auto parkkiin...

polis: "päivää, on sulla pokkaa vedellä ohi ja reilua kympin ylinopeutta koko matka"
Min: "menkääs kalibroimaan mittarinne, ajelin ihan rajotusten mukaan"

;D

Eli nopeusmittari näyttää satkussa ~12 km/h liian vähän... Täytyykö tässä vaan boottailla vehkotinta kunnes osuu kohdalleen vai onko tässä joku "varma" keino?

sw*ddu mikä paska.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 04, 2012, 23:41:12 kirjoittanut Grimmy »

Poissa AriRu

• C2
  • **
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #28 : Tammikuu 09, 2012, 15:56:29 »
minä kalibroisin ajossa gpssän kanssa. kun on sopiva nopeus tökkää vaan viisarin oikeaan kohtaan. mun korjaaja keksi tavan nostaa visarit oikealle puolelle. porasi pienen reijän tauluun ja paineilmaa...

Poissa Grimmy

• C1
  • *
« Vastaus #29 : Tammikuu 16, 2012, 23:25:19 »
minä kalibroisin ajossa gpssän kanssa. kun on sopiva nopeus tökkää vaan viisarin oikeaan kohtaan. mun korjaaja keksi tavan nostaa visarit oikealle puolelle. porasi pienen reijän tauluun ja paineilmaa...

Onko tosta tietoa että tuon pystyy oikeasti noin kohilleen laittamaan? Nyt meinaan akku rämppäämisen jälkeen kiekkamittari tekee samaa, eli näyttää liian vähän, ja nopeusmittarissa tuo heitto on kasvanut jo -20km/h.

Kun lähtee liikkelle niin viisari ei hievahdakkaan kun köröttelee hiljaa, siksi mietin että noinkohan tuo korjaantuu jos sen ajossa siirtää oikeaan paikkaan. Jossain oli myös juttua että jos mittaristosta on polttimoita rikki niin vaikuttaa tuohon tarkkuuteen kun jännite heittää (kuulostaa uskomattomalta, mutta taitaa nää ranskisten sähköt olla juuri sitä) ja kun laittaa uudet tilalle niin toimii. Mulla on yksi valo pimee mutta ollut jo sillon kun vielä toimi...

Poissa Djjules

• C1
  • *
« Vastaus #30 : Tammikuu 17, 2012, 17:41:49 »
Mulla on sama vika nopeusmittarissa, eli ryömintävauhtia ajamalla viisari pysyy nollassa. Kun ajaa kovempaa niin se pomppaa suoraan johonkin 20km/h tjsp ja siitä eteenpäin toimii ärittäin hyvin. Edellinen omistaja oli kärtsännyt nopeusmittarin anturin ja sitä kautta nopeuden signaalipiuhan melkein koko matkalta, mutta signaali tuli siis läpi kuitenkin. Epäilin aluksi, että tuo pompsaus johtuu tuosta piuhasta, jossa voisi olla vaikka hieman enemmän vastusta kuin ehjässä, mutta ei auttanut vaikka vedin uutta kuparia tilalle. Jos kekkaat mikä siellä mättää, niin kerro ihmeessä mullekin. Voisko olla joku tarvikeanturi vaihdettu tuonne tilalle?

Mulla pääsi akku melkein kuivaksi syksyllä ja sillon startatessa nopeusviisari hyppäsi näyttämään suoraan alaspäin. Latasin akun ja jytkäsin virrat päällä kiinni, niin sain viisarit oikein. Ja mikä parasta niin aikaisemmin tuo näytti ~15km/h liikaa tuo mittari ja viisarijumpan jälkeen enää ~7-8 km/h :D. Jotain hyöytä edes tuosta "ominaisuudesta"...
Xsara -98 1.8i 16V HB

Poissa mkh

• C2
  • **
« Vastaus #31 : Tammikuu 17, 2012, 18:49:08 »
Hiukan aiheeseen liittyen. Nopeusmittari näyttää talvirenkailla 2km/h vähemmän kuin rouvagarmiini mutta matkamittariin tulee 12%vähemmän kilsoja.
Xsara Break 2.0 HDi -05

Poissa AriRu

• C2
  • **
« Vastaus #32 : Tammikuu 21, 2012, 21:03:25 »

Onko tosta tietoa että tuon pystyy oikeasti noin kohilleen laittamaan? Nyt meinaan akku rämppäämisen jälkeen kiekkamittari tekee samaa, eli näyttää liian vähän, ja nopeusmittarissa tuo heitto on kasvanut jo -20km/h.

Kun lähtee liikkelle niin viisari ei hievahdakkaan kun köröttelee hiljaa, siksi mietin että noinkohan tuo korjaantuu jos sen ajossa siirtää oikeaan paikkaan. Jossain oli myös juttua että jos mittaristosta on polttimoita rikki niin vaikuttaa tuohon tarkkuuteen kun jännite heittää (kuulostaa uskomattomalta, mutta taitaa nää ranskisten sähköt olla juuri sitä) ja kun laittaa uudet tilalle niin toimii. Mulla on yksi valo pimee mutta ollut jo sillon kun vielä toimi...

Itsellä toimi ihan hyvin ja sai tarkasti. Tosin matkamittarista en tiedä. Mut haittaaks se

Poissa Grimmy

• C1
  • *
« Vastaus #33 : Tammikuu 24, 2012, 19:46:33 »
No eihän näissä enää kilsat haittaa. Mutta tuli halvalla käytetty mittaristo, katotaan jos se auttas ni ei tarvi räplää.. mun tuurilla se on neula poikki kun rupeen sorvaamaan.

Poissa maximi

• C4
« Vastaus #34 : Tammikuu 24, 2012, 19:51:25 »
No eihän näissä enää kilsat haittaa. Mutta tuli halvalla käytetty mittaristo, katotaan jos se auttas ni ei tarvi räplää.. mun tuurilla se on neula poikki kun rupeen sorvaamaan.
Hyvä jos ei kilsat haittaa, sillä ymmärtääkseni matkamittarilukemasi muuttuu jos "elinluovuttajassa" oli kilometrejä enemmän kuin omassasi...
Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02

Poissa Grimmy

• C1
  • *
« Vastaus #35 : Tammikuu 26, 2012, 13:58:18 »
Hyvä jos ei kilsat haittaa, sillä ymmärtääkseni matkamittarilukemasi muuttuu jos "elinluovuttajassa" oli kilometrejä enemmän kuin omassasi...

No, näillä kilsoilla +/- 50 000 ei tunnu missään  :)

Jos tarkkoja ollaan niin tähän on jo joskus aiemmin vaihdettu mittaristo kun meni ihan kaput, ja nykyinen näyttää yli satkun liian vähän. Ja on kaiken lisäksi bensa vehkeestä.. lainaajat on ollu joskus ihmeissään kun kone ei kierrä  ;D