Kirjoittaja Aihe: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008  (Luettu 64039 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa laulajapoika

• C1
  • *
Vs: C5 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2001-2008
« Vastaus #275 : Elokuu 18, 2010, 16:09:22 »
Ei haittaa jos joku, joka on omistanut c5 vm 2001-2003, kertoisi mitä vikoja oli ja miten paljon ja oliko kallista korjata?

Poissa Megaman

• C8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0 16v SX Break -03 man.
« Vastaus #276 : Elokuu 18, 2010, 16:22:15 »
Reilut 2,5 vuotta on ollut C5. Tähän mennessä vikojen korjauksiin on mennyt 250 €. Etupyörän laakerin vaihto. Laakeri motonetista 70 € ja kaverille työpalkkaa. Toinen vika oli lämmityslaitteen puhaltimen etuvastuksen hajoaminen. Lomareissulla paukkupakkasilla oli pakko korjauttaa se merkkiliikkeessä. Maksoi töineen jotain 130 € osineen ja töineen. Molemmat viat ovat C5:n tyyppivikoja.

Öljynvaihdot ja muut pikkuhuollot teen itse. Tietää ainakin miten työ on tehty ja on ainakin tehty VARMASTI. Meillä esim. firman Vivaroon epäiltiin, onko 100 000 kilsan aikana koskaan vaihdettu öljyjä, koska moottorin alapuolisen suojan ruuvit olivat umpiruostuneet ja katkesivat avattaessa. Esim. suodatinta ei pysty vaihtamaan ilman em. suojan poistamista.

Näin vähävikaista autoa en muista omistaneeni. Mutta tuntuvat olevan kovasti yksilöitä...näitä foorumeita kun lukee, jotkut kulkee vallan lompsa levällään korjaamoilla tuon tuostakin. Kannattaa varmaan ostaa vähemmän ajettu täydellisellä huoltokirjalla oleva, niin saattaa saada sen paremman. Tai sitten ei. :)

Ja sillä kolmella tonnilla ei uutta saa, siihen on hyvä varautua! Kannattaa ostaa sellainen , mihin on tehty paljon remppaa viimeaikoina, niin saattaa mennä monta vuotta ilman korjauksia. Näin oli mulla aikoinaan BX:n kanssa, meni muistaakseni korjausten jälkeen 3 vuotta ilman vikoja.
ex ranskattaria: BX, Xantia, 309

Poissa yason

• C3
« Vastaus #277 : Elokuu 18, 2010, 17:16:07 »
Ja sillä kolmella tonnilla ei uutta saa, siihen on hyvä varautua! Kannattaa ostaa sellainen , mihin on tehty paljon remppaa viimeaikoina, niin saattaa mennä monta vuotta ilman korjauksia. Näin oli mulla aikoinaan BX:n kanssa, meni muistaakseni korjausten jälkeen 3 vuotta ilman vikoja.

Komppaan Megamania. Vanhat autot ovat yksilöitä ja osia kuluu ja rikkoutuu jokaisesta yksilöstä ja jokaisessa merkissä. Toisaalta vanhassa autossa tyyppiviat on usein jo korjattu. Lisäksi vanhan auton hinnalla korjaa ostostaan myös pitkään. Itse maksan autoa mieluummin hiljalleen korjausten muodossa kuin heti kättelyssä ostohinnan muodossa autoliikkeelle: etenkin kun ne uudet ja uudemmat käytetyt vaativat myös korjausta...
--
Citroën Xantia 2.0i 16v SX AT -99 Confort-lulla

Poissa massajeppe

• C2
  • **
  • C5 2.0i 16V SX Berline -01
« Vastaus #278 : Elokuu 24, 2010, 09:31:47 »
Itse hankin 138000 ajetun C5 2.0 16V SX Berlinen vm.-01 tossa keväällä ja tyytyväinen olen ollut, tosin kilometrejä vielä suhteellisen vähän takana. Tässä muutamia asioita joihin itse olen joutunut paneutumaan:

- Apulaitehihna, ohjain ja kiristin. Kannattaa vaihtaa, jos ei ole merkintää vaihdosta(bensiinimoottorit). Sitrosen sivuilla tarkempaa tietoa.
- Tuulilasin alareunan lista, jos ei ole tiivis, vesi tulee sisälle(mulla tuli hantinpuolelle).
- Ulkolämpötila-anturi, näkee kyllä lukemasta jos rikki, voi haitata autom. ilmastoinnin toimintaa. Löytyy hantinpuolen peilistä.
- Takajarrut, satulat vääntyvät vinoon koska satulan ja tukivarren väliin tulee syöpymää, pilaa levyt ja palat ja voi joutua satulat uusimaan.
- Ilmastoinnin kondenssiveden poistoputken tarkastus.
- Pohjalevyjen irroitus, päällä monta kiloa hiekkaa ja kiviä(ainakin mun autossa) ja ilmastointi laskee kondenssivetensä vielä sinne sekaan.
- Kuskin oven avauskahva sisältä meni poikki(voi tapahtua joka ovessa, yleensä eniten käytetyt).
- Öljyanturi joka mittaa määrää ja lämpöä, ei hätää jos ei näytä määrää, johtuu usein siitä että liikaa öljyä.

Rahaa näihin on uponnut vajaa 300€, johtuu osin siitä ettei takajarrusatuloita joutunut uusimaan ja olen itse korjannut. Mutta jos korjaamolle kiikuttaa joka asiasta niin puhutaan ihan eri summista.
Expelit:
Mazda 929 2.0 Limited -86
Honda Civic 1.6i 16V DOHC -89
Toyota Supra 3.0i 24V A -89
Renault Clio 1.8i 16V -92
Renault Laguna 2.0 RT Break -96

Poissa tlundkvi

• C3
« Vastaus #279 : Elokuu 24, 2010, 14:00:45 »
En vastaa suoraan, vaan kaartelen:

Muista ottaa vastauksissa huomioon fanipoikakerroin kun kysyt tälläisiä Citikkafoorumilla. ;)

33% vm 2001 C5:sta hylättiin A-katsastuksella vuonna 2009. Samanikäisten keskiarvo 20%.

Säännöllisellä oikein tehdyllä huollolla katsastuksen vikakohteet pitäisi huomata, sillä on erityisen suuri merkitys. Yllättävän moni käyttää katsastusta "määräaikaistarkastuksena" ja korjaa vaan ne viat mitä huomataan katsastuksessa, etenkin vanhemmissa autoissa. Tuossa valossa pitäisi myös katsoa syyt hylkäyksiin. Kerran lehdessä oli juttua hylkäyksen syistä (yleisesti kaikissa merkeissä): kärjessä jarrut, päästöt, OBD ja ohjauslaitteet. Itse kyllä epäilen katsastustilastoja laadun mittarina. Kuten Megaman jo vihjailikin C5:sen edullisella hinnalla korjaa tosi paljon _jos_ edes tarvitsee.

Grand C4 Picasso 2.0HDI BMP -08
C5 2.0 Aut. -02

Poissa mAik

• C1
  • *
« Vastaus #280 : Elokuu 26, 2010, 23:07:05 »
Noni! :)

Tänään sovin alustavat kaupat 2004:sta 1.8 koneella olevasta femmasta! Jakoremmi vaihettu JUST, eli nyt n.40km sitten... :D Ja "iso" huolto tehty 4tkm sitten, eli öljyjä, filttereitä jne...

Auto tuntu varsin mukavalta ajossa, ei kolissut ja kilissyt niinkuin 2 aikaisempaa. Varsin jämy peli siis ilmeisesti kyseessä. Auto oli meillä tutkittavana n.3tuntia ja kun lopuksi saatiin vielä mielestäni hyvä hyvitys uskollisesta ratsusta niin pakkohan se oli tarttua tarjoukseen.

Muutamia tyyppivikojakin löytyi, ruostetta kontissa, pitää varmaan itse hoitaa kuntoon. Takalasia ei saanut auki, tämän hoitaa myyjä. Samoin ajotietokoneen "himmennin" ei aina pelannut. Ja lopuksi kunnon sisäpesu!

Torstaina pitäis kauppa viimeistellä ja sitten alkaakin suurenmurheen kanssa ratsastus kotia!

Noniin, lyyämpää tuoreita tuntemuksia femmasta kehiin!

Autolla oon nyt reiluun pariin viikkoon kerenny rullata hetken matkaa alle 3tkm. MAHTAVA tuo sitikan ilimanestejousitushässäkkä! :D Eihän se mikkään rata-alusta jäykkyytensä puolesta mutta mukavuutta löytyy! Ja kontista löytyy sitä tilaa koiralle. :)

Mutta ohan niitä tyyppivikojakin löytynyt:
-takalasi ei edelleenkään aukia napista, vaikka se piti hoitaa kuntoon jo luovutustilanteeseen. Tähän myyjä heitti että "sitikalla on ollut kampanja, että nää takalasit on poistettu käytöstä...Sitä ei voi enää saada toimintaa, aiheuttaa kuulemma palion ongelmia." :D
-Ratio särisee jatkuvasti, mikä on kyllä kohtuu ärsyttävää.
-Tihkutunnistin ei oo kovin täsmällinen+sulat pitää ihme pärinää. Ilmeisesti lasin ja sulan välillä on liikaa kitkaa. Sulka hyppii ja pitää hirviää pärinää pyyhkiessä. Joutuu varmaan nuo uudet rungottomat sulat vaihtamaan biltsun 4.90e sulkiin mikkä pelas aikasemmassa sabassa kauemmin ku "possilaiset".

+muita vikoja:
-Ilmastointi ei puhaltanu kylmää +32ast. lämmössä. Auto oli ollut omistuksessa sen vajaa 300km.
-Pissapoika heitti toimimasta, ku viiksestä veti, kusi lensi takalasille mutta ei etulasille.
-Tuli huomattua että moottorin pohjamuovi puuttui. Tämä ilmeisesti kuuluu C5 vakiona??
-Oikia etukulmasta kuului ihme ääntä, surinaa, pörinää. Luulin että ilmastointi äänteli, kun ääni katosi. Tämä siis kiihdyttäessä.

Noh, onneksi ostin auton liikkeestä, sillä tänään kävin reissun etelässä jonne oli sovittu aika vikalistan siistimisestä. Ilmastoinnille tehtiin huolto, kuulemma mitään vikaa siitä ei löydetty, mutta "täys"huolto sille tehtiin. Moottorin vikakoodit luettiin ja mitään ei löytynyt. :) Radion anteenin liitos oli hapettunut, tämä putsattiin kuntoon. Takalasille ei oltu tehty mitään, mutta bongasivat että vetoakselin stefa vuotaa öljyä, vaihtoivat stefan+uudet öljyt lootaan sisälle. Pissapojalle oli uus moottori varattuna, mutta kävi ilmi että oli suuttimet tms tukossa, nämä putsattiin ja taas toimii. :) Lopuksi sain kuulla että pohjamuovi maksaa 190€  :o, noh, onneksi myyjäliike lupasi maksaa kaikki mitä nyt tuli vastaan, muuten ois varmaan vajjaa tonnin lasku ollu oottelemassa hakuhetkellä...

Unohdin autoa viedessä mainita jo ostohetkellä löytyneen hikoilevan letkun joka tulee ilmeisesti tehostimelta ulos. Tästä oli jo aluksi puhetta että jos hikoilut jatkuu niin uutta letkua kehiin. Noh, pitää olla vielä huoltoon yhteydessä että hoitavat letkun kuntoon ja jos samalla nyt viimein korjaisivat sen takalasin. Pitää myös mainita tihkutunnistemasta, jos sille tekisivät jotain. Tosin, HS:n vikalistassa tais olla maininta että vikaa ei ole korjattavissa?

Huh, onneksi myyjä sano mulle 3krt myyntihetkellä että ei me sulle rikkinäistä auto myyä. Nyt sitte pittää rullata mahollisimman palion autolla ja hakia kaikki viat esille että saavat parsia net kuntoon. :)

Mutta voin kyllä näin lyhyen omistusuhteen perusteella suositella farkku femmaa niille jotka haluaa hyvän auton ajaa jossa on PALJON tilaa! :)

Poissa -VJ-

• C3
« Vastaus #281 : Elokuu 27, 2010, 01:10:16 »
Aika tasan vuoden olen nyt C5:llä ajanut. Vuosimallin 2007 2.0 HDi Exclusive farmari. Ostettaessa 219000 mittarissa ja nyt 256000 km.

Aluksi piti korjauttaa vakiovikoja: etujarrusatula uusiksi, etupyörän laakeri, takalasin aukaisusysteemi lisäjohdolla kuntoon. Ei-vakiovikoja sitten on ollut koko takalasin hajoaminen muruiksi ja auton pohjamuovien uusinta sekä laturin vaihto.

Odottamassa on jotain etupään niveliä ja tukivarsia tms. joista huollossa viimeksi jupisivat ja jotain kolinaa keulasta kuuluu ajoittain.

Kyllähän noihin remontteihin rahaa on palanut ja lisää tullenee menemään, mutta muuten auto on toiminut mukavasti ja kyyti on kohdallaan. Tiedä sitten kuinka paljon vikoja ilmaantuisi jos auto olisi paljon ajettu ja sillä joutuisi ajamaan reilusti kilometrejä lisää?
C5 II HDi Break

Poissa PicassoHDI

• Administrator
  • C8
« Vastaus #282 : Elokuu 27, 2010, 07:36:19 »
Ne kalliit huollot tulevat siinä 150-250tkm kohdalla oli auton merkki mikä hyvänsä.

Poissa citikka_5

« Vastaus #283 : Syyskuu 06, 2010, 16:40:24 »
Ostin vanhan taksin C5 vm. 2006 automaattilaatikolla, jolla oli ajettu noin 220 000 kilometriä. Auto sammui ja kävi huonosti, sillä kampiakselin asentotunnistimen oli hapettunut. Auton automaattilaatikko ei myöskään vaihtanut kunnolla. Taksit ovat yleensä huollettuja hyvin, mutta tällä kertaa vaihteistoöljyjä ei ollut vaihdettu määräaikaishuollossa (ei kai kuulu määräaikaishuoltoon normaalisti?). Kolmen öljyn vaihtokerran jälkeen vaihteisto on alkanut pelittämään normaalisti. Nyt vuoden ajojen jälkeen autolla on ajettu yli 250 000 kilometriä, eikä muita vikoja ei ole ilmaantunut.  ::)

Poissa static

« Vastaus #284 : Syyskuu 13, 2010, 14:46:38 »
Nyt tarvisi diesel farkkua saada ja syyt ranskan suuntaan katsomiseen taitaa olla vanhat tutut. Porukoilla on puolisen vuotta ollu C5 kakkosen bensalla ja tutulla Xantia useemman vuoden samalla koneella.. niissä ei ainakaan ole enempää ollut vikoja kuin muissakaan, joten vaihtoehdot on tällaisia ->

http://www.nettiauto.com/citroen/c5/3362410 tai
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/3290317

Ehtiikö tolla 1.6 hdi:llä mihinkään? Ei toi porukoiden 2.0 bensakaan mikään raketti ollut. Mitä muuta näissä dieseleissä pitäs huomioida, kytkin? kaksoismassa vauhtipyörä? Kauanko toi nestejousitus kestää ilman isompia huoltoja? Onko tossa faceliftin yhteydessä tapahtunut muita muutoksia kuin toi keulan ilme?

Poissa excu

• C2
  • **
  • Niin on jos niin on.
« Vastaus #285 : Syyskuu 13, 2010, 16:27:11 »
Oli puhetta automaattilaatikon öljyjen uusisimisesta. Tarkistin oman ´06 C5:n (AL4 bensa 2.0) huoltokirjasta, että siellä todellakin on mainittu öljynvaihto laatikolle 60 tkm välein. Jos ei ole tehty, niin huolto-ohjelmaa ei ole noudatettu.

Poissa KariM

• Käyttöautoharrastelija
  • Administrator
  • C8
« Vastaus #286 : Syyskuu 13, 2010, 17:03:46 »
Onko tossa faceliftin yhteydessä tapahtunut muita muutoksia kuin toi keulan ilme?

Sähköt ovat kokolailla eri, samoin kuin lämmityslaite. Pyöräkoko muuttui 16-tuumaiseksi lähes koko mallistoon, minkä ohella muutamat muutamat käyttäjät ovat moittineet alustaa kovemmaksi kuin vanhassa. Ohjaustehostuksessa enemmän vaihtoehtoisia toteutuksia eri moottoriversioiden kesken. Pieniä eroja varusteissa. Oman näppituntumani mukaan H3+-jousitus (sport-nappi) on 1-korisessa yleisempi.
C5 break 2.0A '02

Poissa KariM

• Käyttöautoharrastelija
  • Administrator
  • C8
« Vastaus #287 : Syyskuu 13, 2010, 18:00:16 »
C5 I vs. II tästä samasta topikista muutama sivu aiemmin: http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,242.msg53000.html#msg53000

Ohjaustehostimien eroista II-korisessa: http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,1685.msg68884.html#msg68884
C5 break 2.0A '02

Poissa Jone2

• C3
  • Xsara Picasso 1.8 16V -04
« Vastaus #288 : Syyskuu 13, 2010, 19:06:01 »
Pitääkö kärryn olla välttämättä naamankohotusmallia, mulla olisi myynnissä aika hyvä 1-koppainen kiisseli-farkku 5 tonnilla: http://www.nettiauto.com/citroen/c5/3417879

Poissa Poro-

• C2
  • **
  • Citroën C4 1.6 HDI BMP Berline 2010
    • Poroaitaus - Sitikkablogi
« Vastaus #289 : Syyskuu 13, 2010, 19:58:34 »
Laitetaanpa tänne vielä oma finaalini C5:n kanssa joka nyt meni vain vuoden ajon jälkeen vaihtoon tuoreemman nelkun tieltä. Oikein tyytyväinen olin autoon, kilometrit 147k ostaessa, 178k myytäessä. Korjattavia vikoja oli vain yksi pyöränlaakeri. Autoon olisi pitänyt korjata peräpäästä kuuluva narina, mutta en ehtinyt tätä korjausta tehdä koska auto meni vaihtoon.

Muita sekalaisia ongelmia oli oikeastaan vain yksi, talvella hodari ei tahtonyt oikein lähteä liikkumaan jos lämmitys oli vähänkään puutteellinen. Todella massiiviset mustat savupilvet, ja auto liikkui max 3km/h sekä eteen- että taaksepäin. Kun tämä vikatilanne puski päälle, auton moottori lämpeni hyvin nopeasti verrattuna normaalitilanteeseen. Femma ei tosiaan ollut kovin ripeä ja lämmin pirssi, vaikka siinä pitikin olla kelloton webasto mukana. Kellottoman webaston toimintaa tutkittiin edellisen myyjäliikkeen toimesta ja se todettiin toimivaksi.

Jokatapauksessa, ongelma korjaantui uudelleenkäynnistyksillä kunhan auto oli lämmennyt. Muutaman kerran meinasi olla sipuli hieman kireällä kun aamulla kiireessä auto ei tahdo kulkea ja putkesta tulee viiden metrin korkuinen paksu lakupilvi. :D

Tähän ei tuntunut löytyvän mitään selitystä, sillä vikatila päällä en koskaan päässyt korjaamolle asti. Mitään diagnostiikkajälkiä asiasta ei jäänyt. Mielenkiinto ei riittänyt sen pidempiin tutkimuksiin femman sielunelämästä, koska omat roplailutaidot ovat rajalliset.

Kokonaisarviona C5 oli loistava auto, erittäin mukava ajaa ja muutenkin hintaansa nähden hyvä peli. Nuo muutamat pikkuviat (satunnaiset talviset käyntiongelmat sekä peräpään narina) hieman söivät innostusta, mutta jos rahaa olisi enemmän, olisin ehdottomasti vitosen hankkinut seuraavaksikin autoksi. Nyt täytyy sitten mennä nelosella kohti uusia haasteita. Jokatapauksessa pystyn kyllä suosittelemaan femmaa niille jotka kaipaa tilavaa farkkua.

Poissa Esben

• C5
  • C4 2.0 VTR Coupe, Xsara 1.6i 16V VTR Coupe
« Vastaus #290 : Syyskuu 14, 2010, 22:03:15 »
Oman farkku xsaran myytyäni ajattelin siirtyä aidoksi citroeniksi ja ostaa cee vitosen.
Eroaako miten paljon toi 2 koppanen tuosta 1 koppasesta muuten kuin pelleiltä? 2005 mallista
olen katsellut ja 2 litran bensa koneella.
Xsaroihin olen saanut perusjutut tehtyä aina itse mutta miten on C5:sen kanssa?
näitä juttuja kun on lukenut niin tuo jousitus varmaan vähiten tuottaa ongelmia vai miten on?

Poissa Cetä Viitonen

• C3
  • C5 III (C5II 06-11)
« Vastaus #291 : Syyskuu 15, 2010, 11:39:32 »
Oman farkku xsaran myytyäni ajattelin siirtyä aidoksi citroeniksi ja ostaa cee vitosen.
Eroaako miten paljon toi 2 koppanen tuosta 1 koppasesta muuten kuin pelleiltä? 2005 mallista
olen katsellut ja 2 litran bensa koneella.
Xsaroihin olen saanut perusjutut tehtyä aina itse mutta miten on C5:sen kanssa?
näitä juttuja kun on lukenut niin tuo jousitus varmaan vähiten tuottaa ongelmia vai miten on?
Jousitus itse ei suoranaisesti tuota ongelmia mutta jousituksen hydraulipumpuissa on ollut vikaa (itselläni vika edelleen päällä). Liekö toleranssit vai mitkä syynä mutta erityisesti täyteen autoa kuormattaessa saattaapi pumpun alkuperäinen 40 A sulake possahtaa, kun pumppaustehoa ja siis sähkövirtaa tarvitaan.  Muutamat, kuten itse, ovat kompensoineet asiaa vaihtamalla suuremman sulakkeen (50A), jolla on pärjätty. Sitten kun täytyisi siirtyä 60 A sulakkeisiin lienee syytä antautua ja vaihdattaa ko pumppuyksikkö (varaosan hinta n. 700 eur + työt).

Poissa takku

• C1
  • *
« Vastaus #292 : Lokakuu 15, 2010, 09:33:47 »
Toka viesti tällä palstalla, luettua on tullut kyllä koko C5 säie läpi.

Tuli hankittua 2008 syksyllä 2003 vm 2.0HDI C5 farkku.
Tähän mennessä vikoja ei ole juurikaan ollut.
Alla oli 135.000 kilsaa ja nyt taulussa 1,5 vuoden jälkeen 245.000 kilsaa.
Ajo on ollut yli 90% moottoritiellä. Keskinopeus 92 km/h mittausjaksolla 10000 kilsaa.
Keskikulutus 6,7L /100km.
Korjaamossa/huollossa on vaihdettu koko jaksolla jarrupalat, jarrulevyt kertaalleen, molemmat rengassarjat, pyöränlaakerit 225.000 korvilla.
Sitten nuo normaalit öljyt/suodattimet jne. Vesipumppu ja jakopää uusittiin autoa ostettaessa.
Aina on lähtenyt käyntiin kun avaimesta kääntää ja vienyt määränpäähän toisin kuin aikaisempi 1999 220CDI Mese, joka jätti tienposkeen pari kertaa.
Iso plussa autolle sen tiloista, hiljaisuudesta ja pehmestä kyydistä.
Miinus siitä että kone on tehoton laiskimus, mutta kyllä silläkin ehtii paikasta A paikkaan B.

Autoon tosin poiki viime viikolla ihmeellinen vika. Kaasupedaalin kun survaisee lattiaan niin mitään ei tapahdu, ei siis kerrassaan mitään. :(
Pintakaasulla kyllä kiihtyy hissukseen.
Tuota nyt sitten yritän ihmetellä.

Jatkoa tähän viestiin.
Nyt on taulussa 260.000 km ja katsastin auton maanantaina. Läpi meni että heilahti yhdellä korjauskehoituksella. Oikean puoleisen kallistuksen vakaajan pää oli väljä.
Kulkuongelmakin tuli kesällä hoidettua ilmamäärämittarin vaihdolla. Mitään muita vikoja ei autossa ole ollut tällä välillä muutamaa ajovalon polttimon vaihtoa lukuunottamatta.

Onko kellään tietoa mistä saisi noita muovikiinnikkeitä edullisesti, kun öljynvaihtaja tuppaa hävittämään niistä aina puolet huollon yhteydessä?  :-\
Konehuoneen muovisuojuksista puuttuu jokunen kiinnike ja alustan muovisuojista, sekä lokasuojan yhdestä sivusta.

Poissa Cetä Viitonen

• C3
  • C5 III (C5II 06-11)
« Vastaus #293 : Lokakuu 15, 2010, 11:20:01 »
"Onko kellään tietoa mistä saisi noita muovikiinnikkeitä edullisesti, kun öljynvaihtaja tuppaa hävittämään niistä aina puolet huollon yhteydessä?  :-\
Konehuoneen muovisuojuksista puuttuu jokunen kiinnike ja alustan muovisuojista, sekä lokasuojan yhdestä sivusta."

- Ei ne paljon (montaa euroa) maksa Vehossakaan, olen itsekin harmistunut noiden tippumiseen ja hankkinut uudet tilalle heti, kun osunut varaosamyyntitiskin kohdille.

Toinen vaihtoehto on marssia esim. Etolaan ja tutkia, mitä kaikkea kumista ja muovista tehdään. Tämä vaihtoehto tuli mieleeni, kun konepellin alle muovinastoilla kiinnitetty äänieristys oli alkanut lerpattamaan. Muovinastan reunat ovat sen verran kapeat, että äänieristeen pahvi painuu pikkuhiljaa nastan vierestä rikki.
Etolasta löytyi millin paksuista mustaa muovilevyä, josta työstämällä saattoi loihtia sopivia väliprikkoja äänieristeen ja muovinastan väliin.

Poissa Petteri75

« Vastaus #294 : Marraskuu 26, 2010, 23:04:36 »
Mitähän olen tekemässä..

Huomenna pitäisi mennä katsomaan / ostamaan C5:sta -03 1.8i man., aj. nyt 41tkm.
- Onko 1.8i jakohihnalla, millainen vaihtoväli?
- Auto ei ole käynyt lähelläkään korjaamoa elinikänsä aikana, mistä saisi mahd. kampanjat? Tehdäänkö niitä enää, esim. parkkianturit?
- Hydraulinestettä on kuulemma lisätty - normaalia vai ei?
- Jos lyhyessä koeajossa päästään lämpimään halliin testaamaan ilmastointia, niin mitä ei pitäisi tulla eteen?
- Kirkkonummi / Espoo -linjalla hyvämaineista pikkupajaa?
- C5:en kolariturvallisuus aikanaan?

Takana on vanhoja saabeja ja bemareita. Olen tainnut ajaa citikkaa viimeksi -96, kun tuli lyhyesti kokeiltua uutta Xantiaa. Hiukan hirvittää, mutta jos haluaa vähän ajettua ja mahd. uutta, niin yhdistelmä ajaa aika paljon. Toinen vaihtoehto on Megane II, joka kieltämättä on sellainen edelleen. Raha ei ole vaihtanut omistajaa..(kolmas olisi C-Vectra).

Poissa KariM

• Käyttöautoharrastelija
  • Administrator
  • C8
« Vastaus #295 : Marraskuu 27, 2010, 10:46:34 »
- Onko 1.8i jakohihnalla, millainen vaihtoväli?

On hihnalla. Vaihtoväli huoltokirjan mukaan taitaa olla 10v/100tkm. Toisaalta jossain välissä Pösö on ohjeistanut samalle koneelle 4v väliä, joten totuus lienee jossakin sillä välillä.

Lainaus
- Auto ei ole käynyt lähelläkään korjaamoa elinikänsä aikana, mistä saisi mahd. kampanjat? Tehdäänkö niitä enää, esim. parkkianturit?

Katso tuo ja sitä seuraava viesti:
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,3146.msg89137.html#msg89137

Lainaus
- Hydraulinestettä on kuulemma lisätty - normaalia vai ei?

Järjestelmä on siinä mielessä suljettu, että jos sinne on nestettä lisätty, niin jostain sen on täytynyt vuotaa. Ei siis normaalia.

Lainaus
- Jos lyhyessä koeajossa päästään lämpimään halliin testaamaan ilmastointia, niin mitä ei pitäisi tulla eteen?

Ilmastointi seuraa ulkoilman lämpöanturia, joka sijaitsee oikean peilin alapinnassa. Jos lämpömittari näyttää höpöjä, niin silloin ilmastointikaan ei pelitä. Vastaavasti ilmastoinnin käynnistymistä voi kylmästä tullessa nopeuttaa tuota anturia vaikka kädellä lämmittämällä. Testaa että lämmmönsäätö pelaa kummallakin puolella ääriasennosta toiseen, ja että ilma ohjautuu sinne minne se on suunnattu.

Lainaus
- C5:en kolariturvallisuus aikanaan?

http://www.autowiki.fi/index.php/Citro%C3%ABn_C5_mk1#Turvallisuus

Lainaus
Takana on vanhoja saabeja ja bemareita.

Nimimerkkisi kuulostaakin tutulta em. piireistä vuosien takaa..  :)
C5 break 2.0A '02

Poissa Rojekti

• maajussi
  • C3
« Vastaus #296 : Marraskuu 28, 2010, 23:07:05 »
Perustekniikasta sen verran, että miten on jousituksen laita. Onko edelleen Xantian tyyppinen, eli ylläpidettävät pallot joka pyörällä ja jossain varaajalla yksi?

Kyyti on aavistuksen kovaa, ja ainakin kun Xantialla oli jouset ylhäällä, tapahtui pientä "piukkaa" pompotusta - torstaina hankkimani C5 pompahtelee aina joskus satunnaisesti töyssyjen jälkeen, jää ikään kuin kaikumaan. Ei ole ihan Xantian veroista pehmuudeltaan. Mitenköhän noiden pallojen laita on.. kuulostaako tuo siltä että täyttö olisi tarpeen? Kuinka usein niitä edes "normaalisti" täytetään? Öljyistäkään en tiedä, että vissiin kannattaisi vaihtaa.. liekö yhtä perushuttua kun Xantian kanssa.

Muuten hieno yksilö, todella nätisti pidetty eikä löydy yhden yhtäkään ulkoista naarmua saati muuta vaikka onkin 195tkm. Huoltokirjassakin oli suht. tuoreita leimoja. Takapyörästä kuuluu nakutusta, lievää ja matalaa, mutta vain kun kääntää oikein jyrkästi oikealle. Tosiaan, takapyörästä, se on vähän outoa kun eikö ne kääntymiseen liittyvät nakutukset kuulu yleensä _edestä_..

Olisikohan jotain, mitä kannattaisi tarkistaa - Xantian kanssa mm. hydepumpun naksuttelua kannatti kuunnella. Jotain vastaavantyyppisiä kikkoja? En hirveä teknikko ole, että toisaalta voisi ajaa jonnekin huoltoon ja sanoa että tsekatkaapa onko kaikki OK. Nyt on tullut vähän sellaista suojeluhalumeininkiä tuota vermettä kohtaan, on sen verran hieno peli.
Grand Picasso

Poissa Cetä Viitonen

• C3
  • C5 III (C5II 06-11)
« Vastaus #297 : Marraskuu 29, 2010, 14:22:12 »
Perustekniikasta sen verran, että miten on jousituksen laita. Onko edelleen Xantian tyyppinen, eli ylläpidettävät pallot joka pyörällä ja jossain varaajalla yksi?

Kyyti on aavistuksen kovaa, ja ainakin kun Xantialla oli jouset ylhäällä, tapahtui pientä "piukkaa" pompotusta - torstaina hankkimani C5 pompahtelee aina joskus satunnaisesti töyssyjen jälkeen, jää ikään kuin kaikumaan. Ei ole ihan Xantian veroista pehmuudeltaan. Mitenköhän noiden pallojen laita on.. kuulostaako tuo siltä että täyttö olisi tarpeen? Kuinka usein niitä edes "normaalisti" täytetään? Öljyistäkään en tiedä, että vissiin kannattaisi vaihtaa.. liekö yhtä perushuttua kun Xantian kanssa..

Noihin voi todeta, että kyyti lienee kovempaa kuin Xantiassa mutta suosittelen comfort pallotusta. Palloja ei normaalisti täytetä ollenkaan mutta n. 200.000 km kohdalla suositellaan pallojen vaihtoa ja hydraulinesteen vaihtoa, samallahan ne vaihtuisi sitten comfortteihin.

Takapyörän "nakutukseen" en osaa kommentoida, muilla lienee asiantuntemusta siihen.

Poissa Rojekti

• maajussi
  • C3
« Vastaus #298 : Marraskuu 29, 2010, 14:32:43 »
Noihin voi todeta, että kyyti lienee kovempaa kuin Xantiassa mutta suosittelen comfort pallotusta. Palloja ei normaalisti täytetä ollenkaan mutta n. 200.000 km kohdalla suositellaan pallojen vaihtoa ja hydraulinesteen vaihtoa, samallahan ne vaihtuisi sitten comfortteihin.

Takapyörän "nakutukseen" en osaa kommentoida, muilla lienee asiantuntemusta siihen.

Nakutukseen liittyi vissiin jarrusatula, etsi-toiminto tarjosi teorioita.

Eiköhän ne mene sitten vaihtoon ne pallot. Vissiin suht. rahakas operaatio.. onko ne muuten edes samanlaisia palloja kuin muissakin siitkoissa, vai tuppaavatko vaihtelemaan malleittain?

ps. joo..vissin viitisenkymppiä kappale..plus asennus. pitälti yli 300e,veikkaan
Grand Picasso

Poissa Cetä Viitonen

• C3
  • C5 III (C5II 06-11)
« Vastaus #299 : Marraskuu 29, 2010, 14:52:35 »
Pallojen hintoja voi tiedustella ainakin Sitroselta ja Auto-Artikkelista. Kyllä luulisin alle 300 töineen jäävän, nesteen vaihto toki päälle. Pallot vaihtelee malleittain, joku on tosin ruuvaillut -hyvällä menestyksellä- Xantian palloja C5:een. Itsellä ei ole tästä mitään kokemusta tai käsitystä, että toimisivatko paremmin kuin nämä vakio comfortit, joista en enää luovu (ainakaan kovempiin originaaleihin).