Taisi tuosta sulakkeen vaihtamisesta näillä sivuilla olla jo tietoa, mutta tässä oma versioni:
Sulake on konehuoneen sulakerasiassa, joka sijaitsee auton etupuolelta katsottuna akun takana, muovisuojan alla.
Ongelma on vain se, että hydrauliikkapumpun sulake on sulaketaulun alapuolella, eli taulu täytyy nostaa ylös.
Taulussa on vasemmalla puolella jonkinlaiset saranat, ja se on lukittu muovikielekkeillä ala-asentoon. Itse jouduin
ensiksi irroittamaan pari sulaketauluun tulevaa liitintä, jotta nostaminen onnistui. Muovisia lukituksia on ainakin taulun ylä-
ja alapuolella sekä oikealla lokasuojan puolella, ja niitä täytyy vääntää esim. ruuvimeisselillä - kolmea samaan aikaan ja
samalla nostaa koko hoitoa. Vaati hieman harjoittelua, mutta kolmannella kerralla se meni jo muutamassa minuutissa.
Itse sulake on onneksi edestä katsottuna oikeanpuoleinen, eli ensimmäisenä tarjolla.
Mutta itse ongelmasta epäilen vahvasti, että sulakkeiden palamisen syy on sähkömoottorin harjojen ympäristöön kertyvä
hiilipöly, joka voi saada aikaan hetkellisen oikosulun ja sulakkeen palamisen. En vain osaa sanoa, miten helppoa moottorin
putsaus on sen paikalla ollessa, aikaisemmassa viestissäni oleva kuva kun on irroitetusta moottorista. Ja kun testasin sitä
putsauksen jälkeen puoskarin ohjeen perusteella, hyvinhän se pyörii pumppuineen, tosin ilman kuormaa. Mutta jumissa se ei ainakaan ole.
Joten ennen pumpun (ja moottorin) vaihtoa suosittelen moottorin siivoamisen kokeilemista - paitsi jos ei tuhannelle eurolle parempaa käyttöä keksi...