Kirjoittaja Aihe: xantun laiska starttaus pakkasella  (Luettu 1136 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pasi.r@pp.nic.fi

• Vieras
xantun laiska starttaus pakkasella
« : Helmikuu 12, 2006, 18:22:03 »
2.0i  16v vm.1999  mylly starttaa edelleen laiskasti yli 10 asteen pakkasilla, akku on juuri uusittu ja kait latauskin pelaa ku ei latausvalo ole koskaan vilkutellut, eli kysymys kuuluukin: mitä startille on tapahtunut, riittäiskö päällypuolelta ku suhuuttas reilusti jollain putsaus aineella ja tarkistas johtoliitokset onko löysällä mikään, voisko startin laakerit tms. olla paskaset, ei kait tuon pitäs hiilistäkään johtua, kait starttaaminen loppuu sitte kokonaan ku hiilet on lopussa?

jos jollain on ollut samantyyppistä, kommentoi  ihmeessä ;)

miqsu

• Vieras
Vs: xantun laiska starttaus pakkasella
« Vastaus #1 : Helmikuu 12, 2006, 18:39:14 »
Siis pyöriikö laiskasti, vai pyöriikö hyvin mutta kipinää ei tunnu tulevan? :)

Minulla kun pyörii oikein mainiosti, mutta melkein aina se antaa odottaa... Lämpötilasta riippuvainen tämä asia, yleensä pakkasella lähtee hyvin, mutta koneen jo lämmettyä menee huonommaksi.

pasi.r@pp.nic.fi

• Vieras
« Vastaus #2 : Helmikuu 12, 2006, 18:51:49 »
eli pyörittää laiskasti

Poissa Samppa

• C3
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #3 : Helmikuu 15, 2006, 14:03:36 »
Samaa vikaa on ZX:ssä. Uusin akun, mutta edelleen startti pyörittää kovilla pakkasilla melko laiskasti, käyntiin lähtee kuitenkin. Vanhalla akulla ei starttaamista olisi kestänyt yrittää, kuin kerran. Onneksi ei useampia kertoja normaalisti tarvinnutkaan, kun lämmityksessä on mahdollisuus pitää.

Varmaankin moottori on vain sen verran jäykkänä, ettei startissa riitä potku kovempiin kiekkoihin. Olen pitänyt sitä omassa pirssissäni ominaisuutena.

Croisette

• Vieras
« Vastaus #4 : Helmikuu 15, 2006, 14:39:59 »
akulle tulevien johtojen kunto kannattaa tutkia, ovat kovin hapettuvaista sorttia Xantiassa, monesti esim. vaihdelaatikon päälle tuleva moottorin maakaapeli on aivan vihreänä happettumasta, ja melkein poikki menossa.

Kannattaa myös kokeilla lämpeneekö akunkengät startatessa.

pasi.r@pp.nic.fi

• Vieras
« Vastaus #5 : Helmikuu 15, 2006, 14:42:53 »
mulla tomaattiloota, onko maakaapeli tuossakin lootan päällä, ei xanttu mun mielestä viime talvena pyörittänyt noin laiskasti kovalla pakkasella, tosin sinä talvena ei ollut kovia pakkasia

Croisette

• Vieras
« Vastaus #6 : Helmikuu 15, 2006, 14:51:32 »
Juuh kyllä maakaapeli laatikon päälle menee tomaatissakin.

pasi.r@pp.nic.fi

• Vieras
« Vastaus #7 : Helmikuu 15, 2006, 14:58:48 »
ok :D

aquavitix

• Vieras
« Vastaus #8 : Helmikuu 27, 2006, 08:13:31 »
Minulla oli sama ongelma, vaihdettiin huollossa maakaapeli. Nyt pyörittää kovillakin pakkasilla iloisesti (lue: iloisemmin)  :)

Poissa ealab

• C8
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
« Vastaus #9 : Helmikuu 27, 2006, 08:32:15 »
Tuossa oli yksi esimerkki huonoista kaapelikenkä-puristusliitoksista. Oikeastaan koskee kaikkia autoja. Olen tähän mennessä korjannut BX:n laturi, maadoitus ja muita liitoksia juottamalla kaapelit kenkiin hyvin. Se ei ole helppoa vanhoissa liitoksissa. On jännitehäviöt häipyneet. Myös ruosteirrotus-aineen käyttäminen akkukaapeli/-kengän puristusliitokseen on vaikuttanut. Hyvä myös perävaunupistorasiaan. Poistaa hapettumia ja parantaa näin kontaktia.

jhonk

• Vieras
« Vastaus #10 : Helmikuu 28, 2006, 20:15:35 »
dieseleissä ainakin polttoainepumppu on vaan laiska-toiminen/hidas. eli ei mitään varsinaista vikaa...

jh