Kirjoittaja Aihe: Xsara 2.0 -00 coupe tulpat sulaneet  (Luettu 606 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jesse

Xsara 2.0 -00 coupe tulpat sulaneet
« : Elokuu 24, 2011, 17:09:08 »
Moi!

Olisi kysymys tulppien sulamisesta, olimme jonkun aikaa sitten helsinkiin päin ajamassa ja alkoi pikkuhiljaa pörinä kovenemaan. Pysähdyimme tutkimaan asiaa ja huomasinne pakoputken olevan hieman rikku ihan alusta. Luulimme että pörinä ei ole vakavaa niin jatkoimme matkaa. Takasintulomatkalla auto kuitenkin hyytyi, kaikki tehot hävisivät ja lopulta auto sammui.

Nurkan takana oli joku "tuunaus" liike ja he siellä sanoivat että tulpat olivat ihan sulaneet ja ehkä menneet kannesta läpi? onko mahdollista? uusilla tulpilla auto kävi muistaakseni hetken aikaa, mutta emme sitä uskaltaneet pitää päällä. Pakotputke on lähes poikki etupenkkien kohdalta.

Onko jollain tietoa, että mikä voisi olla vialla ja onko remontoiminen kallista? Toivottavasti ymmärsitte selitykseni ja toivon että apua löytyisi.

Kiitos avusta etukäteen :)

Poissa PicassoHDI

• Administrator
  • C8
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara 2.0 -00 coupe tulpat sulaneet
« Vastaus #1 : Elokuu 24, 2011, 17:26:52 »
Mitkähän oli tulpat jotka olivat antautuneet.

Poissa Jesse

« Vastaus #2 : Elokuu 24, 2011, 18:12:08 »
Sytytystulpat. Merkistä ei ole mitään tietoa, edellisen omistaman laittamat. Sulaneista ei juuri mitään selkoa saanut.

Poissa Ralle

• Tää tullee tähän, ainakin luulen niin...
  • C8
  • Citroenit vallanneet pihan vuodesta 2002
« Vastaus #3 : Elokuu 24, 2011, 21:00:56 »
No jos se taas toimi niin mitenhän ne tulpat olis menny kannesta läpi?
Jos nyt korjais sen putken ekaksi ja sitten ihmettelisi tulppia.
Oliko ne vanhat tulpat minkä väriset? Ja jos ne oli sulanut niin mitä tuolla tarkoitat?

Poissa kka

• C3
  • Xantia breakit 1.9 td,1.8 16v,xsara vts 2.0
« Vastaus #4 : Elokuu 26, 2011, 09:54:38 »
kyllä mun mielestä tulppien pitääkin mennä kannesta läpi..., en kyllä ymmärrä miten ne yhtäkkiä voi sulaa?

Poissa Ralle

• C8
« Vastaus #5 : Elokuu 26, 2011, 09:58:51 »
kyllä mun mielestä tulppien pitääkin mennä kannesta läpi..., en kyllä ymmärrä miten ne yhtäkkiä voi sulaa?

Niin siis kärkihän on palotilasta, mutta eihän koko tulppa "mene" kannesta kovinkaan helpolla läpi  :) Saati sitten sula.
Ehkä kyseessä on vain jonkin sortin provosointi yritys.... ???

Poissa Jesse

« Vastaus #6 : Elokuu 26, 2011, 22:23:04 »
En itse oikein tiedä autoista hirveästi, mutta siellä sanottiin että tulpat ilmeisesti sulanut kannesta läpi ja tehnyt vaurioita. Tulpat olivat ihan "mustat" ja koko pää missä on se pieni metalliosa oli sulanut ihan kokonaan. Voin ottaa huomenna tulpasta kuvan jos vain löydän ne. Voiko pakoputken rikkoutuminen vaikuttaa siihen, ettei auto toimi kunnolla ja hädintuskin pysyy käynnissä ja mitää outoa räminää?

Poissa Ralle

• C8
« Vastaus #7 : Elokuu 26, 2011, 22:29:28 »
Jos putki on poikki ennen lambdaa niin se luulee, että pitää antaa lisää bensaa siitä tulee tuo ,että seokset on niin rikkaalla ja tulpat kastuu ja nokeentuu ja meno lakkaa. uudet tulpat kestää vähän aikaa ja sitten taas meno loppu.
Luulisi, että korjaamo tuon nyt tajuaa. Korjaa/korjauta se putki nyt ensi tilassa.

Poissa samvirta

« Vastaus #8 : Elokuu 27, 2011, 08:14:40 »
Kone käy jostain syystä liian laihalla jolloin palotapahtuma on liian kuuma ja tulpat sulavat. Pahimmassa tapauksessa mäntiin voi palaa reikä ja kansikin vaurioitua.

Poissa Jesse

« Vastaus #9 : Elokuu 27, 2011, 15:31:11 »
Jos näin pahasti käynyt niin korjaus ei varmaan mitenkään kovin halpaa? 2 tulpista oli sulanut aika pahasti.

Poissa samvirta

« Vastaus #10 : Elokuu 27, 2011, 19:13:14 »
Itselläni suli aikoinaan 2 tulppaa turbosaabista kun nostin liikaa ahtopaineita ja seos meni laihalle, muuta ei onneksi hajonnut kuin tulpat . Huomaat kyllä jos männässä on reikä työntää moottoriöljyt ulos koneesta sekä savuttaa.