Kirjoittaja Aihe: C5 - HDI antipollution fault  (Luettu 1682 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rado

• Vieras
C5 - HDI antipollution fault
« : Marraskuu 18, 2006, 18:13:20 »
syttyi ihan ensimmäisen omistuspäiväni kunniaksi  :)
autona siis C5 HDI -2003 jolla menty reilu 300tkm.

Itse veikkailin ilmamassamittaria, mut voiko tuo vaikuttaa esim siihen ettei automaatti vaihda pienemmälle kiihdyttäessä.
Jos vedätän 2000rpm/min ja kaasu pohjaan niin tyytyväisenä vedetään samalla vaihteella etiäpäin.
Eipä ole sitikanloota kovin innokas vaihtelemaan pienemmälle =)

Poissa KareJG

• C5
  • Sukupuoli: Mies
  • Savun hälvettyä uusimme kytkennät
Vs: C5 - HDI antipollution fault
« Vastaus #1 : Marraskuu 18, 2006, 21:23:25 »
Myös minun C-femmani on puolentoista vuoden aikana  antanut muutaman kerran  tuon   ilmoituksen. Kun moottori on kuitenkin  toiminut mielestäni moitteettomasta, en ole asiaan sen kummemmin reagoinut. Ilmoitus on poistunut noin  20-30 km ajon jälkeen.

Varmuuden vuoksi soitin kuitenkin huoltoon. Sieltä kertoivat, että jos ei mitään varsinaista vikaa ole, niin tieto poistuu myös vikamuistista (muistaaksen)i neljännen käynnistyskerran jälkeen. Neuvoni on, että tarkkaile tilannetta.

Ilmoitus voi  myös tulla syistä, jotka eivät varsinaisesti liity moottorin toimintaan (esim. flektin vastuksen hajoaminen). Minulla ilmoituksen aiheutti ilmeisesti (?) moottorin lämpötila-anturi, joka joskus saattoi antaa virheellistä tietoa.   
C5 HDi 2.2 A SX Berline vm2001 
Saab 900S turbo vm1997
Saab 9-3 vm1999

rado

• Vieras
« Vastaus #2 : Marraskuu 18, 2006, 22:18:56 »
5 jo käynnistetty muttei poistunut.
ajettukin noin 50km.

tuli heti käynnistyksen jälkeen ja siitä asti kiltisti poltellut moottorin merkkilamppua sekä serviceä.

sekö siis on normaalia et silloin tällöin palavat muistuttaakseen toimivuudestaan =)

Poissa KareJG

• C5
  • Savun hälvettyä uusimme kytkennät
« Vastaus #3 : Marraskuu 19, 2006, 00:03:28 »
Eipä tuo enää "normaalilta" kuullosta. Varmaan kannattaisi käyttää auto huollossa ja luettaa vikamuisti.
C5 HDi 2.2 A SX Berline vm2001 
Saab 900S turbo vm1997
Saab 9-3 vm1999

Poissa Aakku

• C6
« Vastaus #4 : Marraskuu 19, 2006, 09:04:21 »
Mulla tuli kerran c4:een aivan uutena moinen . Tankkasin silloin liki tyhjää tankkia. Liekö syy tullut rutikuivasta tankista. Valo poistui aika pian.

Jos vika on edelleen päällä, niin eiku piuhoihin kiinni vaan. Tänne olisi vielä kiva saada tietoa myöhemmin siitä mikä vian aiheutti.
C4 1.6HDi BMP Berline -07
2CV AZL -65
2CV AZ -56

Poissa Xanteri

• C6
« Vastaus #5 : Marraskuu 19, 2006, 11:47:56 »
Jep, antipollution-valo on tuttu mullekin. Pari kertaa on syttynyt. Ekalla kerralla sen aiheutti kärähtäneet flektin vastukset ja joku potikka, jonka nimeä en enää muista. Toisella kerralla oli kyseessä turha hälytys, joka poistui jonkin ajan kuluttua.

Aika herkästi tulee tuo antipollution-hälytys. Jos auto menee "linkutustilaan" eikä ota enää kierroksia yli kolmentonnin, niin heti huoltoon ja vältettävä ajamista. Jos taas auto toimii aivan normaalisti, niin sitten voi ottaa rennommin ja käydä luetuttamassa vikamuistin jossain välissä. Näin minulle ainakin Koivuhaan Veholta ohjeistettiin.

Poissa C5BA

• C2
  • **
« Vastaus #6 : Marraskuu 19, 2006, 19:26:51 »
Minulla teki C5 HDI automaatti juuri saman viime viikolla. Ilmamassamittarin vaihdolla tuli kuntoon. Oli tosi hauska ajella kehnossa kelissä Savonlinnasta Helsinkiin kun koneessa ei ollut tehoja ja vaihteisto toimi sen mukaan eli ei vaihtanut pienemmälle kuin viime hädässä.

rado

• Vieras
« Vastaus #7 : Marraskuu 19, 2006, 19:48:18 »
paljonko ilmamassa makso?

Poissa C5BA

• C2
  • **
« Vastaus #8 : Marraskuu 19, 2006, 22:07:25 »
Aika kallista oli, osa maksoi n. 260 € ja työt lisäksi niin lasku oli melkein 400 €. Siitä tosin Veho maksoi puolet vaihtoautotakuun piikkiin, auto on ollut minulla heinäkuun alusta.

rado

• Vieras
« Vastaus #9 : Marraskuu 20, 2006, 14:54:05 »
Dodii,

nyt on vikamuisti luettu ja viat seuraavat:

1.hehkurele,hehkut,johdot tai sulakkeet
2.pakokaasujen kierrätysvuoto (tai jotain sinnepäin)

Olisko EGR-venttiilillä osuutta asiaan ja missä sellainen sijaitsee?
Entä tuo hehkurele? Mistäs löytyis =) ?

rado

• Vieras
« Vastaus #10 : Marraskuu 28, 2006, 21:56:36 »
EGR-ventiilihän se tuolta on työsopimuksen purkanut.

Uutta venttiliä vaan paikalle ja varoitusvaloriviä pimeäksi..

rado

• Vieras
« Vastaus #11 : Marraskuu 30, 2006, 20:20:49 »
vaan kun taas palaa =(