Niin toi LHM onkin kiinnostanut, eli mitä sillä tarkoitetaan? Moni puhunut lhm:stä ja niiden vaihdosta täälä mutta ei ole selvinnyt et missä sitä käytetään ja mihin sitä kaadetaan. Jos neste näyttää haalealta pitäisi vaihtaa, (sehän oli vihreen väristä eikös?) vai mistä tietää vaihdon olevan tarpeellinen jos ei tiedä kilometri historiaa tai myyjä valehtelee vaihtopäivästä?
Tuli tossa vastaan 140tkm ajettu 95 vuoden xantia, jossa jakohihna vaihdettu 108tk:ssä mutta jousipalloille ei ole tehty mitään. Saattavatko kuitenkin olla ihan kunnossa? Auto sen verran kaukana ettei turhaa viittis lähtee kattoon.
Mulla on vastaava (145tkm -95) ja tähän on pallot paineistettu ainakin 2 kertaa ja nesteet vaihdettu kerran. Innokkaimmathan noita vaihtelee parin vuoden välein, mutta se on jo liioittelua jos ei kovin paljoa aja. Jos nesteet kerkeää vaihtaa väriä, niin kliinerillä saa paikat puhtaaksi. Jakohihna minun autoon on vaihdettu 2 kertaa eli vaikka kilometrejä ei kerrykään, niin 5 vuotta on toinen raja hihnanvaihdolle.
Korkeussäädön toimivuus kannattaa tarkistaa. Eli käyttää autoa ala ja yläasennoissa.
Startatessa palaa stop-valot niin kauan, että järjestelmä saavuttaa oikean paineen. Valot ei saisi palaa kymmentä sekuntia kauempaa, vaikka olis seisonut yön yli.
Auto ei myöskään saisi maata (niinkuin esim. BX) edes parkissa ollessaan. Ekoissa Xantioissa (-93 vuosimallissa) ei tosin tainnut olla vajoamisenestoa...?
Tässä minun autossa ei ainakaan ole ollut juuri lainkaan vikoja, joten uskallan kyllä suositella xantiaa!