Kirjoittaja Aihe: Xsara II - Catalytic converter fault  (Luettu 791 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa stelko

• C1
  • *
Xsara II - Catalytic converter fault
« : Helmikuu 26, 2011, 20:20:53 »
Eli voiko Citroen xsara vm 2003 kuitata jotenkin itse virheilmoituksia? Ongelmana ovat ilmoitukset antipollution ja catalytic converter fault, jotka tulevat aina käynnistäessä? Autoliike, josta auton hankin sanoivat ettei mitään vikaa löydy ja nyt virheilmoitus tuli uudestaan noin kuukauden päästä edellisestä huollon kuittauksesta.

Eli voiko tuon virheilmoituksen kuitata ainoastaan huollossa? Jossain luki, että ilmoitus poistuisi itsestään jos vika katoaa, mutta tuo tulee aina käynnistäessä, vaikka mitään vikaa ei itse ajossa ole.

Poissa maximi

• C4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xsara II - Catalytic converter fault
« Vastaus #1 : Helmikuu 26, 2011, 20:37:41 »
Eli voiko Citroen xsara vm 2003 kuitata jotenkin itse virheilmoituksia? Ongelmana ovat ilmoitukset antipollution ja catalytic converter fault, jotka tulevat aina käynnistäessä? Autoliike, josta auton hankin sanoivat ettei mitään vikaa löydy ja nyt virheilmoitus tuli uudestaan noin kuukauden päästä edellisestä huollon kuittauksesta.

Eli voiko tuon virheilmoituksen kuitata ainoastaan huollossa? Jossain luki, että ilmoitus poistuisi itsestään jos vika katoaa, mutta tuo tulee aina käynnistäessä, vaikka mitään vikaa ei itse ajossa ole.

Mulla tuli viime sunnuntaina samat ilmoitukset (Xsara -02 2.0i). Ilmoitus hävisi minulla noin kymmenennen starttauksen jälkeen. Jos aina pukkaa uutta, lienee ihan oikeasti jokin vika (puola, katti tjsp) joka uusii. Kuittaamisesta en tiedä, itse olen menossa merkkihuoltoon luetuttamassa/kuittaamassa vikakoodit.
Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02

Paikalla PicassoHDI

• Administrator
  • C8
« Vastaus #2 : Helmikuu 26, 2011, 20:45:04 »
Ei mene katsastuksesta läpi jos vikoja jäänyt muistiin.

Poissa stelko

• C1
  • *
« Vastaus #3 : Helmikuu 26, 2011, 22:46:14 »
Juu eli kävin jo näyttämässä liikkeessä, josta ostin ja sanoivat ettei mitään vikaa löydy. Olivat kuitanneet virheilmoituksen ja tarkastaneet sytytystulpat. Kuulemma 2 litrainen kone herkkä tulppien kärkivälin suhteen, mutta itse epäilen että vika voisi olla puolassa. Tuolla pysyikin hetken poissa ja nyt taas alkoi sama herja. Erittäin ärsyttävää tuo piipitys, jota tulee toisinaan kesken ajonkin.

Itselläni tuo vika ei ainakaan ole itsestään kadonnut, vaikka käynnistetty noin 20-30 kertaa. Kannattaisiko kokeilla irroittaa akku hetkeksi ja nollata järjestelmä ja katsoa katoaako vika?

Poissa Veliviisi

• C1
  • *
« Vastaus #4 : Helmikuu 27, 2011, 06:53:13 »
Tuskinpa vika katoaa akun irrottamisen ja buuttauksen avulla, jos vika on ilmiintynyt vikakoodin nollauksen jälkeen uudestaan. Jos kuitenkin akkua irrottelet niin kannattaa noudattaa takaisin kytkennässä ohjetta, mikä löytynee esim tältä forumilta.

Poissa Speedo

« Vastaus #5 : Elokuu 12, 2011, 21:13:47 »
Mitäköhän toi kyseinen häly mahtaa tarkoittaa kun samalla vilkkuu häiriövalo..?

Niin ja autohan on Xsara II 2.0 -03
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2011, 21:21:45 kirjoittanut PicassoHDI »

Paikalla PicassoHDI

• Administrator
  • C8