Kirjoittaja Aihe: C5 - ASR/ESP varoitusvalo  (Luettu 991 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MikkoY

• Vieras
C5 - ASR/ESP varoitusvalo
« : Lokakuu 27, 2006, 17:01:40 »
Nyt kun tuli korjattua tuo C5 ajetietokoneen kytkin, niin samoilla tulilla tuli ilmoitus ASR/ESP toiminnasta.
Tuossa säästää helpolla sitten 500€ jos malttaa hieman nähdä vaivaa.. :)
Onko kellään ideoita mikä tuota voisi vaivata? Jos on jokin liitin jäänyt viiksipaketin taakse huonosti, voiko olla siitä johtuva?
Muita tarkastamisen arvoisia paikkoja? Tuon ratin olen jo 3 kertaa irroittanut, oman virheen takia..
Enää ei jaksaisi sitä kyniä irti, vaikkakaan ei mikään paha homma olekkaan..

Auto siis 2.2HDI -02

Kiitos avustanne etukäteen!!

Poissa sevä

• C5
  • Sukupuoli: Mies
  • C4 2.0 VTR Berline -06
Vs: C5 - ASR/ESP varoitusvalo
« Vastaus #1 : Lokakuu 27, 2006, 20:30:20 »
Minulla ilmestyi nelkun ruudulle kerran tuo sama herja. Olin juuri tullut pitkän pätkän oikein röykkyistä ja pölyistä hiekkatietä. Herja tuli ruudulle kun pääsin asvaltille. Pysähdyin tankkaamaan ensimmäiselle huoltoasemalle ja siitä lähtiessä herja hävisi.

Huollossakaan (AUX piuhan asennus radioon) ei näkynyt mitään, eli vikakoodi ei jäänyt talteen. Itse epäilen että kyseessä oli tilapäinen anturihäiriö johon vaikutti pöly.

Kannattaa varmaan tarkistaa pyörien anturit ja vaikka pestä painepesurilla siltä suunnalta...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2006, 10:15:54 kirjoittanut sevä »
C4 2.0 VTR Berline -06.
Xsara 1.6 X4 Break -02.
Yamaha FZS1000 -01.

MikkoY

• Vieras
« Vastaus #2 : Lokakuu 28, 2006, 10:11:17 »
Pitänee nuo vilkaista.

Katsoin kaikki mahdolliset sulakkeet läpi, ei palaneita eikä hapettumia tms.
Pitänee tässä viikonlopun aikana vielä purkaa tuo ratti pois, ja katsoa että kaikki liittimet on kunnolla kiinni.
Tuollahan on tuo kulma-anturi joka on varmasti yksi tärkeä tekijä ajonvakausjärjestelmään..

Kiitos vastauksestasi!

Poissa kimmoa

• C4
« Vastaus #3 : Joulukuu 27, 2008, 00:37:56 »
Vähän vanha ketju mutta toivottavasti aloittaja on vielä hengissä.

Löytyikö vika kulma-anturista? Miten sait vian poistumaan? Itselleni tuli tuo vika kun mittailin airbagin johtoja ja piti purkaa se viiksipaketti mittauksien takia.
Sitikka on kuin kondylooma: helppo saada, mahdoton päästä eroon.

Poissa Jartsa

• C2
  • **
« Vastaus #4 : Helmikuu 15, 2012, 20:34:46 »
Raidepään ja vakaajan pystytangon vaihdon jälkeen herjaa Esb/Asr disconnect. Asettuisko akkukaapelin irroituksella vai pitääkö ruveta korjaamaan?