Kirjoittaja Aihe: C5 - Polttoainemittari ei näytä täyttä  (Luettu 746 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr-Citroen

• C2
  • **
C5 - Polttoainemittari ei näytä täyttä
« : Lokakuu 27, 2006, 09:44:16 »
C5:n polttoaineen ilmaisu viisari ei nouse tappiin vaikka tankin täytää piripintaan. Viisari jää täyden ja sitä edeltävän viivan puoliväliin tankin vetäessä aivan täyteen.
Perkele!

Zygi

• Vieras
Vs: C5 - Polttoainemittari ei näytä täyttä
« Vastaus #1 : Lokakuu 27, 2006, 09:52:36 »
Oletko kokeillut ajaa niin tyhjäksi kuin kantti antaa periksi ja tankata sit piripintaan, näin minulle opastettiin C2:n kohdalla kun ei ikinä mahtunut kuin 30litraa 42 litran tankkiin kun yritin mittarin näyttämän mukaan tankata tyhjästä täyteen. Vedin siis kuivaksi ja mukana oli 2 litraa bensaa että pääsi asemalle.
Tämä siis olettaen että vika olisi mittarin kalibroinnissa. Tietty voi kokeilla resettiä, (akku irti 15min)...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2006, 14:03:54 kirjoittanut Zygi »

C4 Lady

• Vieras
« Vastaus #2 : Lokakuu 27, 2006, 14:56:05 »
C4:ssä on niin, että jos tankkaa niin täyteen kuin ensin antaa tankata, tankki jää ikään kuin vajaaksi. Sitten jos vielä vaan yrittää tankata, niin kyllä sinne vielä sitä polttoainetta sen verran menee, että SITTEN se mittarikin näyttää täyttä. Mutta ei näytä, jos tankkiin ei vielä väkisin syötä lisää.

Poissa Aakku

• C6
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #3 : Lokakuu 27, 2006, 16:00:32 »
Minä ainakin lopetan tankkauksen ensimmäiseen pistoolin napsaukseen. Mittari näyttää silloin täyttä.
Epäilisin joko ihan mekaanista tai softa vikaa. Tai sitten se ilmaletku on tukossa ja tankkaus jää vajaaksi.
Ei se ainakaan kuulu mun mielestäni mihinkään ominaisuuksiin
C4 1.6HDi BMP Berline -07
2CV AZL -65
2CV AZ -56

C4 Lady

• Vieras
« Vastaus #4 : Lokakuu 30, 2006, 10:36:02 »
Oon aatellut niin, että se "raja" tulee vaan jotenkin kovin aikaisin vastaan, ja kun vaan jatkaa tankkailua ns. väkisin, niin sitten vasta täyttyy. Olen siis pitänyt ominaisuutena (reilun kuukauden kokemuksella tästä autosta siis :))

Jussi

• Vieras
« Vastaus #5 : Lokakuu 30, 2006, 10:59:00 »
Mulla on sellainen mielikuva että uudemmissa PSA-tuotteissa on UÄ-anturit polttoainesäiliön tasonmittauksessa ja anturin kalibrointi on softassa, eli tankin ajaminen kuivaksi ja täyttäminen sitteen piripintaan saattaisi korjata tilanteen aivan kuten Zygi sanoi tuossa aiemmin.

Vastaava keino neuvottiin myös Pösön teknisestä tuesta kun ihmettelin 407:n polttoainemittarin näyttämiä.

Pugfan

• Vieras
« Vastaus #6 : Lokakuu 30, 2006, 12:16:35 »
Minä ainakin lopetan tankkauksen ensimmäiseen pistoolin napsaukseen.

Sitä myös suositellaan ainakin Peugeotien osalta.