Nuoruuden ID/DS vuosista on nyt kulunut 35 vuotta ja nenänpään arvet ovat hyvin parantuneet.
Kohtalon oikuista johtuen, on minulla nyt suuri kunnia noutaa uusi Citroen Tampereen Vehosta ensi tiistaina. Mikä sitten johti paluuseen menneisyyteen, en voi varmasti sanoa. Ilmeisesti aika on hoitanut tehtävänsä ja muistoissa ovat pysyneet vain ne "parhaat" kokemukset.
Ei pientäkään mielikuvaa ID.n takajousituksen kuulakupin vaihtopäivistä Lapissa, tai DS:n hydrauliputken vaihdosta Pohjois-Karjalassa. Ainoastaan muistan vain ne tunnelmalliset yöt, jolloin vasemmalla kädellä sai laukaistua repsikan selkänojan pikaisesti alas ja ....
No, onneksi se selkänoja ei enään kaadu kuin eteenpäin, jotta ei nuorru liikaa.
Olen kyllä aina ollut C-mies ja jotenkin toivonut tämän päivän vielä koittavan. Aikaisemmin olen ollut T-mies (toyota) ja elänyt tasaisen hopeanharmaata, vikavapaata "normipäivä" elämää. Nyt on aika uskalluksen, baskerin ja itsensä toteuttamisen?, mitä nämä sitten tuovatkaan tullessaan.
No asiaa; alkutuntumana koeajossa huomasin kohtalaisen voimakkaan rengasäänen ja jäin kaipaamaan 6-vaihdetta. 120 nopeudessa yli 3000 rpm on mielestäni liikaa?. Muuta en muista tuosta kauan kaivatusta jälleentapaamisesta

Pyrin kertomaan teille, kuinka uusioparin yhteiselo sujuu, vai sujuuko.
Terveisin IDDS