Päivää vaan citroenasiantuntijat!
Tuotapa tuota, en tiedä kuuluuko tämä nyt tänne osiolle, mutta kysyn nyt kuitenkin. Olen ajatellut hankkia ns.harrastekäyttöön (CX BX, XM) vekottimen. Itse nyt ajelen Picassolla. Itselläni on kyllä ollut sitikoita (2x2CV, 2xVisa, 1xAX, 2xBX, 2xXM), mutta esim. tuota isokoneista XMää ei. Kun kerran ei harrastuksiin viitti millään pistää omaisuuttaan liikaa kiinni, niin olen ajatellut XM V6 -90-91. Pulmana on nyt sitten se, että ainakin käsittääkseni juuri kyseisissä vuosimalleissa on ollut voiteluongelmia niin, että kone kuluu nopeasti. Eli:
1. Onko tämä totta?
2. Autohan on joka tapauksessa tuossa iässä melko iäkäs, niin onko tällä ongelmalla niin kovasti väliä?
3. Mitä voiteluongelma käytännössä tarkoittaa? Kestääkö moottori esim.50tkm, vai 200tkm?
4. Meneekö koko moottori uusiksi, vaiko esim kansi (kannet)?
5. Onko pulma sellainen, ettei sitä ole voitu jälkeenpäin korjata, jolloin voisi olettaa, että vanhoissa autoissa tätä vikaa ei enää ole.
6. Minusta sitikka on ainoa, oikea ja kiinnostava persoonallinen auto. Yleensä kestääkin, etenkin jos korjaa. Sinänsä vähän ihmetyttää, että miten tuollainen vika on voinut päästä läpi laadun tarkistuksen.
Mutta jos viittitte vastata, niin kovasti ole kiitollinen,
Syksyä kaikille,
Allan S.