Kirjoittaja Aihe: Xantian etujarrusatula  (Luettu 1152 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hessu

• C5
  • Sukupuoli: Mies
Xantian etujarrusatula
« : Tammikuu 31, 2006, 07:31:46 »
Morjens,

Mitähän kannattaisi tehdä kun '93 Xantian etujarrusatula tihkuttaa nestettä ja toinen myös kolisee kuoppaisella tiellä ellei paina vähän jarrua :| Tarjolla on hieman keskimääräistä huonommin/hintavammin noita vaihtoehtoja. Kannattaako ostaa tiivistesarjat ja liukuhelat vai kerralla vaihtosatulat? Ei viitsisi tuohon remppaan juuri satasta enempää upottaa...
DS 21 Pallas -66

aquavitix

• Vieras
Re: Xantian etujarrusatula
« Vastaus #1 : Tammikuu 31, 2006, 10:23:09 »
En tiedä mitä muut ovat tehneet, mutta minulla ainakin huolto vaihtoi koko satulan. Kilometrejä tuolloin oli mittarissa oli noin 200 tkm. Ei ollut ihan halpa osa. Vuoto oli sen verran paha, että huollon kaveri sanoi ettei ollut muuta vaihtoehtoa. Tiedä vaikka olisi ollutkin...

Croisette

• Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 31, 2006, 12:12:26 »
Kolinan aiheuttaa todennäköisesti katkennut jarrupalojen jousi. Vuotoa en itse yrittäisi korjata, se korjaaminen on aikas epävarmaa, ja se korjaussarjakin on aikas arvokas. Itsellä on kanssa XM:n toinen etusatula tihkunut jo puolisen vuotta, ei ole vuoto lisääntyny, joten olen antanut tihkua. Käytetyn satulan meinasin siihen jossain vaiheessa vaihtaa, jahka tulee sopivan hintainen vastaan ;)

Poissa Citikka99

• C4
  • C5 2007 Exclusive A
« Vastaus #3 : Tammikuu 31, 2006, 18:05:26 »
Käytetty jarrusatula maksaa sellaiset 50-60 euroa. Löytyy eri puolella Suomea olevista autohajoittamoista. Nehän myyvät purkuosia takuulla. Oletan, että on oleellisesti uutta halvempi

Poissa Hessu

• C5
« Vastaus #4 : Helmikuu 02, 2006, 22:52:19 »
Kolinan aiheuttaa todennäköisesti katkennut jarrupalojen jousi. Vuotoa en itse yrittäisi korjata, se korjaaminen on aikas epävarmaa, ja se korjaussarjakin on aikas arvokas.

Aika hyvin tiedetty! Oikealta puolelta puuttui se jarrupalojen asennussarjaan kuuluva jousilaatta, joka pidättelee paloja kolisemasta. En viitsi tässä nyt sanoa, missä puljussa palat on kuitin mukaan vaihdettu, sillä onhan se liuska voinut irrota myöhemminkin  :laugh:
Kuskin puoleisen satulan sen sijaan irrotin ja puhdistin. Mäntä ja satulan liukutappi olivat virheettömät joten löin kasaan uusilla tiivisteillä ja käsijarrun mekanismin herkistäen. Saa nähdä loppuiko vuoto käsijarrun käyttötapin tienovilta...

On se kumma miten lujilla käsijarruvaijeri on. Kääntyvät etupyörät ymmärrettävästi asettavat vaatimuksia mutta varsinainen syypää tämänpäiväisen testailun aiheuttamaan vaijerin katkeamiseen on mielestäni kuitenkin olkavarren päällä sijaitseva pidike, jonka kantin ympäri vaijeria taivutellaan melko ronskisti. Kestäisiköhän paremmin ilman?
DS 21 Pallas -66