Ajelin viikonvaihteessa Helsingistä Joensuuhun edestakaisin. Yksikään auto ei ohittanut minua, itse ohitin (moottoritieosuudet mukaanlukien) ehkä sata autoa. Kertaakaan en ajanut yli 10% ylinopeutta. Ihmettelen tätä suuresti. Yhtään hankalaa tilannetta ei ollut koko matkalla ja nuo ohittamiseni menivät todella sujuvasti. Aluksi moottoritiellä vasenta kaistaa, Kouvolaan mennessä leveällä ajoväylällä keskikaistaa pitkin, hiljaisemmalla loppupätkällä Imatran jälkeen suoralla tieosuudella vastaantulevien kaistaa pitkin, eikä kertaakaan huomattavampaa ylinopeutta. Takaisin tulin 5-tietä, ohitukset vastaantulevien kaistalla, moottoritiellä vasenta kaistaa. Yhtään urpoa en tavannut, kaikki sujui todella hyvin. Enkä pidä itseänikään minään "urpona" vaikka meninkin vähän muita kovempaa. Kuinka osuikaan tuolle matkalle niin monia, jotka ajoivat hiukka liian hiljaa, 80 -alueella 82 km/t, 100 km/t on nyt moottoriteillä, mutta lähestulkoon kaikki ajoivat 103 km/t. Itse siis tottunut mittaamaan tuon 10% ylinopeutta ja kun Xsarassa on todella tarkka nopeusmittari (navilla katsoen just tasan tarkka), niin ohihan se oli mentävä. Monessa muussa autossahan tuo mittari näyttää jonkun verran alle, kaveri luulee ajavansa 110 km/t, mutta oikeasti ajaakin 103 km/t.
No jos pidätte moista "kaahailua" urpoiluna, niin ilmoittaudun haukuttavaksi...