Kirjoittaja Aihe: C8 -Jarrujen vinkuminen.  (Luettu 1283 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

peltivanne

• Vieras
C8 -Jarrujen vinkuminen.
« : Joulukuu 19, 2009, 18:55:30 »
Onko jotain poppakonsteja että sais ton vinkumisen loppumaan. Reippaassa jarrutuksessa on ihan hiljasta, mutta kun haluaa vähän himmailla eli jarrutella hissukseen niin vinkuminen on aika reipasta.

Poissa Renee

• C8
  • Sukupuoli: Mies
  • C3
Vs: C8 -Jarrujen vinkuminen.
« Vastaus #1 : Joulukuu 19, 2009, 19:29:03 »
Tämä on kyllä inhottava vika.
Etujarrut vinkuu ja paljon ajettu autolla ja koska on jarrut puhdistettu kaikestä jarrupölystä(ilmapaineella tai niin kuin minä huuhtelen aina jarrusatulat kun pesen auton.
Itse kun teen jarrurempan sinne menee Brembon jarrulevyt ja ne Lucaksen jarrupalat kun pehmeät ovat ei tulee sitä vinkumista niin helposti.Päät on viistetty hyvin ja keskellä on se ura.Muttaa itse tekemällä puhdista kaikki tosin hyvin ja rasvaa sitä jarrurasvaa laitetaan sinne kohtiin minnee kuuluu.Taksimiehet laittaa siihen jarrusylinterin päähän sen rasvan jolloin ei tulee sieltä sitä vikinää jos on kevyt kosketus.
Itse ei ole saanut noihin muitten merkkisiin autoihin vikinää onko miehessä vika vai niistä osissa joita käytän.
Tämä oli sellaista yleistä keskustelua jarruista. Ja muistakaa jarrutella rivakasti siitä ne jarrut tykkää.

Poissa PicassoHDI

• Administrator
  • C8
« Vastaus #2 : Joulukuu 19, 2009, 21:23:04 »
Joo, jarrupalan keskelle kannattaa tehdä ura jos sellaista ei ole (ei ollut ainakaan picasson jarrupaloissa). Reneen ohje ihan hyvä.

peltivanne

• Vieras
« Vastaus #3 : Joulukuu 21, 2009, 13:13:42 »
Jep, mistä kannatta ostaa noi levyt ja palat? Onko hinnoissa suuria eroja eripaikkojen välillä. Mulla tää on neljäs sitikka ja eka mikä vinkuu, yks picasso piti välillä pikkukitinää mutta ei mitään sen suurempaa. Ja kiitoksia vinkeistä.

Poissa Renee

• C8
  • C3
« Vastaus #4 : Joulukuu 21, 2009, 13:28:45 »
Kannattaa ensiksi tarkistaa ne jarrut jos vaikka putsamallaa selviää.Jos näyttää siltä että jarrut kaipaa kunnon huollon niin tavallinen tarvikeliike näitä osia kyllä myy ja jos haluat vertailu pohjaa hintoihin soittokierros kannataa tehdä lähistön liikkeisiin.Itsellä 850 Volvoon eteen maksoi 2 levyä ja jarrupalat sen 120€ pintaan.

Poissa maximi

• C4
« Vastaus #5 : Joulukuu 23, 2009, 09:38:53 »
Onko jotain poppakonsteja että sais ton vinkumisen loppumaan. Reippaassa jarrutuksessa on ihan hiljasta, mutta kun haluaa vähän himmailla eli jarrutella hissukseen niin vinkuminen on aika reipasta.

Itse itseäni lainaten (aihe liittyy C5:n jarrujen vinkumiseen):
Noista C5:n jarrujen vinkumisesta, ymmärtääkseni kyse on suunnilleen samasta ilmiöstä kuin vanhan kunnon taululiidun äänestä  :). Työkaveri (ei ole foorumin jäsen  ??? ) on omapäisesti fiksannut kahden oman C5 farkun jarrujen vinkumisen seuraavanlaisesti: jarrupalat irti, mirkelillä reunat n. 45:n asteen kulmaan ja palojen taakse liimataan kitinänvaimennuslevyä (kuminen, saa esim. Biltemasta). Näin kuulemma kitinän saa loppumaan, ja kun kyydissä on ollut, niin ei tosiaan ole kitissyt... Tärkein on tietysti jarrupalojen etummainen reuna, mutta hänen mielestään voi samantien "viilailla" muutkin reunat, kun ne kerran on irti... 
Varoitus: en ole itse tätä tehnyt, vain kuullut miten se tehdään ja miten se vaikuttaa  :)
Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02

Poissa Samone

• C4
« Vastaus #6 : Tammikuu 11, 2010, 08:11:45 »
Minulla vaihdettiin jarrupalat eteen ja jo alkoi samanlainen vinkuminen köykäisellä jarruttamisella. Ajattelin rauhassa odotella jonkin aikaa, josko asettuisi itsekseen alkukulumisen jälkeen. Näillä keleillä ei huvita itse ulkona autoa rassailla yhtään. Piharakennuksen tekokin on jäissä kelien lämpenemiseen asti.

jompsa

• Vieras
« Vastaus #7 : Tammikuu 19, 2010, 18:17:07 »
Tämä ei ihan tarkalleen ottaen kuulu tälle foorumille, mutta kysympä kuitenkin. Mulla on pösö 807 (sehän on ihan sama kuin c8). Vaihdoin taakse jarrupalat, nyt ei käsijarru ota kunnolla kiinni. Kuvittelin, että niissä on joku automaattikiristys enkä asennuksen yhteydessä sitä kiristellyt. Siis miten käsijarru kiristetään? Siinä on joku systeemi, että tappi painaa jarrupaloja jarrusatulan männän kautta. On mulla picassokin, niin pääsee tänne sitikkafoorumille kirjoittelemaan.......

Poissa pohjaar

« Vastaus #8 : Lokakuu 29, 2011, 00:32:42 »
Vaihdoin tarvikepalat molempiin päihin. Takana satulat eivät olleet päässeet liikkumaan johtaen toispuoleiseen kulumiseen edellisten palojen kiinnikkeiden todella olemattomien välysten takia. Uusia sovitettaessa piti viilata varsin runsaasti. Edessä on erilliset liukujouset palojen kiinnityksessä, mutta sovitus oli varsin tiukka sielläkin, käytin viilaa, mutta vähemmän kuin takana. Satuloiden liike oli moitteeton kun palat oli irrotettu. Jarrut eivät ole vinkuneet enää (10tkm vaihdosta)...